Coloana sonoră a filmului "Matrix: Resurrections" este acum disponibilă
Cel mai aşteptat film al finalului de an 2021 este cu siguranţă "The Matrix: Resurrections", iar până să îl vedem începând cu 24 decembrie în România, putem asculta coloana sa sonoră. Aceasta tocmai a sosit pe reţelele de streaming şi se poate asculta în articol.
"The Matrix Resurrections" este al patrulea film din seria "The Matrix", unul produs, scris şi regizat de Lana Wachowski. Este sequel al lui "The Matrix Revolutions" din 2003 şi îi include pe Keanu Reeves ca Neo, Carrie-Anne Moss ca Trinity, dar şi pe Jada Pinkett Smith, soţia lui Will Smith. Cat despre coloana sonoră, aceasta a debutat pe 17 decembrie şi include 35 de track-uri. Ele au fost create de către compozitorii Johnny Klimek şi Tom Tykwer, dar pe album găsim şi remix-uri de la Thomas Fehlmann, Moderna, Psychic Health şi Esther Silex şi Kotelett.
Iată playlist-ul complet pe Spotify:
Între timp coloanele sonore ale primelor 3 filme "The Matrix", cel din 1999 şi cele din 2003 vor primi versiuni remasterizate, care vor fi lansate pe vinil în 2022. Acel material se va numi "The Matrix: The Complete Edition" şi va fi un triplu LP, care conţine 44 de piese. Colecţia va fi disponibilă de pe 3 iunie 2022.
Revenind la coloana sonoră a lui "Matrix: Resurrections", duo-ul de compozitori Johnny Kilmek şi Tom Tykwer a mai lucrat la soundtrack-uri pentru filme ca "Run Lola Run", "Cloud Atlas" (de asemenea regizat de cei doi Wachowski) şi "Three". În interviuri recente aceşti compozitori (plus DJ cu remix-uri pe album) au dezvăluit că au fost descoperiţi de regizoarea filmului în scena techno a cluburilor de noapte din Berlin. Scena preferată din film pe care au pus-o pe muzică a fost "cea de acţiune din tren", aşa cum s-a aflat din acelaşi interviu.
Până apare filmul în cinematografele de la noi puteţi experimenta universul din "The Matrix" prin demo-ul Unreal Engine 5 "The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience". El a fost lansat de Epic Games pentru PlayStation 5 şi Xbox Series X pe 9 decembrie 2021, fiind disponibil complet gratuit pentru posesorii de console.
Recenzie film: Ballerina e pe cât de ridicol, pe atât de ingenios în lupte și coregrafie
După patru filme John Wick și un serial semi-eșuat, „The Continental”, părea că franciza se scufundă într-o auto-repetiție letargică. Dar iată că apare Ballerina, cu Ana de Armas în prim-plan, și lucrurile se animă brusc. Nu e doar un spin-off, e o gură de aer coregrafic într-un univers care părea să se fi sufocat în propriile reguli și mitologii. E un film în care coregrafia și estetica înfruntă logica și realismul, iar rezultatul e bizar, dar captivant.
Povestea pornește de la o traumă clară: o balerină asistă neputincioasă la uciderea tatălui său și intră într-o lume a asasinilor cu reguli stricte, hoteluri cu statut de „safe haven” și o ierarhie aproape religioasă. De aici, lucrurile evoluează previzibil — primește ținte, le elimină, iar obsesia pentru descoperirea asasinului tatălui ei o duce, inevitabil, spre trădare și răzvrătire. Ce e păcat însă e că aspectul de „balerină” e doar un pretext în titlu. Se încearcă câteva legături cu baletul, mai ales într-o scenă pe gheață, cu patine și reflecții reci, dar ideea rămâne nefructificată. Nu există acel amestec rafinat între grație și letalitate pe care îl promite premisa.
Actorie
A fost o surpriză plăcută revederea Anjelicăi Huston, pe care n-o mai zărisem de la The Addams Family și Choke. Ea adaugă un soi de autoritate aristocratică filmului, cu acea privire care parcă îți taie pulsul. Dar dincolo de aparițiile familiare, devine din ce în ce mai evident că dacă n-ai văzut toate filmele Wick și nu știi despre codurile, ordinele și ritualurile acestei lumi, riști să fii lăsat pe dinafară. E genul de film care face „gatekeeping” narativ, fără rușine.
Ana de Armas, în schimb, livrează. Are o prezență magnetică, o bucurie sinceră în a fi parte din haosul estetic al filmului. Spre deosebire de alte asasine celebre de pe marele ecran — Charlize Theron în Atomic Blonde, Zoe Saldana în Colombiana — Ana pare mai puțin cinică, mai puțin îmbibată de durere. E eficientă, rece, dar nu robotică. Inedit e și faptul că filmul evită complet sexualizarea personajelor. Nicio relație amoroasă, nicio privire insinuantă. Doar infiltrați, eliminați, dispăruți. E ceva aproape non Hollywoodian în această alegere.
Keanu Reeves apare, dar mai mult ca un simbol decât ca un actor. E rigid, cu o gravitate forțată și un stil de joc care aduce din ce în ce mai mult cu Steven Seagal. Nu mai e misterios, ci pur și simplu obosit. Iar Ian McShane, mereu impunător, e folosit insuficient. În schimb, Gabriel Byrne, în rolul antagonistului, are acel aer demonic și cerebral care funcționează perfect. Nu poți să nu-ți amintești de el în End of Days cu Schwarzenegger — o prezență satanică prin definiție. Norman Reedus? E acolo pentru postere, cool și misterios, dar fără contribuție reală.
Coloana sonora
Coloana sonoră este semnată de Tyler Bates, deja un veteran al francizei, dar de data aceasta pare că și-a permis mai multă joacă. Cu influențe din colaborările cu Marilyn Manson și un sound electro-industrial cu puls de club, muzica are personalitate. Secvențele din club, cu beat-uri grave și ritm sacadat, aduc aminte de The Continental și de atmosfera decadentă a universului Wick, dar adaugă un strat în plus de adrenalina auditivă. Bates colaborează și de această dată cu Joel J. Richard, iar împreună reușesc să creeze o identitate sonoră coerentă, dar suficient de proaspătă încât să nu pară reciclată.
Cinematografie
Din punct de vedere vizual, Ballerina alternează între secvențe hiperstilizate și altele lipsite de coeziune. Tranzițiile între scene sunt abrupte, uneori haotice, aproape ca un montaj de scurtmetraje disparate cusute cu fir gros. Bătălia cu grenade e un exemplu perfect de ridicol cinematografic — sfidează fizica, logica și orice urmă de simț al realității. Dar tocmai în acest absurd se simte ADN-ul Wick: exagerare, poezie în violență, libertate completă față de regulile lumii reale. Peisajele din Austria sunt superbe, un contrast poetic între zăpada liniștită și violența care mocnește sub ea. Am recunoscut imediat și Praga, în prima parte, folosită inteligent ca fundal urban gotic.
Iluminarea e folosită cu cap: de la satul acoperit de zăpadă din munți, până la luminile pulsatorii ale cluburilor, totul e gândit să ofere o estetică recognoscibilă și memorabilă. Costume excelente, machiaje care adaugă textură personajelor, și un boss final cu lansator de flăcări care pare scos dintr-un joc Doom reinventat de Balenciaga.
Am pierdut șirul mâinilor rupte de Ana de Armas — undeva pe la șase m-am oprit din numărat. Dar fiecare secvență de luptă are măcar o idee nouă, o execuție originală. Asta e adevărata forță a filmului: coregrafia. De la lupte comice cu farfurii în bucătăria unui restaurant la dueluri cu topoare în lumină stroboscopică, totul e un spectacol senzorial.
Concluzie
Concluzia?Ballerina nu e un film coerent sau realist. E un film care îmbrățișează absurdul cu o grație letală. Deși povestea e clasică și uneori subexplorată, ceea ce îl salvează sunt prezența electrizantă a Anei de Armas, direcția artistică stilizată și bătăliile memorabile. Dacă accepți convenția, te bucuri de dansul macabru. Dacă nu, te vei lovi constant de zidul logicii suspendate. Dar pentru un spin-off, e mult mai viu și relevant decât multe continuări directe. Franciza John Wick tocmai a primit o transfuzie proaspătă de adrenalină.
"Ballerina", spin-off-ul "John Wick", apare în cinematografe pe 5 iunie
"Ballerina" îi aduce din nou împreună pe actorii Ana de Armas și Keanu Reeves, într-o acțiune la foc continuu, în avanpremieră din 5 iunie, doar la cinema.
Trailer "Ballerina" │ FOTO: captură YouTube / Lionsgate Movies
"Balerina" prezintă transformarea tinerei Eve Macarro (Ana de Armas) din balerină suavă în asasină letală, instruită de clanul Ruska Roma pentru a descoperi secretul familiei sale. Într-o lume condusă de criminali nemiloși, protagonista devine o forță capabilă să își creeze propriul destin.
Alături de Keanu Reeves, producția mai aduce și alte fețe familiare fancizei precum: Directoarea școlii de balet și de instrucție a asasinilor clanului Ruska Roma (Anjelica Huston), Winston (Ian McShane) și Charon (regretatul Lance Reddick) recepționerul de la celebrul hotel al asasinilor - Continental New York.
Regizat de Len Wiseman, filmul "Ballerina" prezintă o nouă perspectivă asupra francizei și se remarcă prin scenografii impresionante, confruntări memorabile, cascadorii complexe și un adevărat arsenal de arme, incluzându-le aici și pe cele improvizate precum o pereche de patine, pioleți sau aruncător de flăcări.
În loc să demonstreze forță brută, Eve este mai degrabă creativă și folosește orice îi vine la îndemână pentru a se apăra. Actrița Ana de Armas a declarat în mai multe interviuri că s-a dorit o acțiune credibilă, iar Eve folosește tot ce găsește în jur pentru a rămâne în viață.
Drama Evei începe în copilărie, când tatăl ei este ucis. Astfel, ajunge la clanul Ruska Roma, la o instituție care, sub masca antrenamentelor de balet, ascunde adevărată activitate, aceea de a forma asasini de elită. După ce directoarea îi refuză dreptul de a răzbuna moartea tatălui, Eve își caută dreptatea pe cont propriu. În mod surprinzător, reușește să deranjeze mulți oameni răi și să atragă împotriva ei aproape toată spuma asisinilor plătiți.
Produs de Lionsgate și distribuit pe marile ecrane din țară de către Vertical Entertainment, filmul de acțiune "Balerina" ajunge în avanpremieră din 5 iunie la cinema și în formatele speciale Dolby Atmos și 4DX.
Keanu Reeves este un înger păzitor în comedia "Good Fortune" - TRAILER
Dacă în "Constantine", Keanu Reeves a avut o confruntare cu Gabriel, în "Good Fortune", el chiar devine Gabriel, prezentând o perspectivă mai amuzantă, și nu atât de dramatică a îngerului. Descoperi mai multe în articol și urmărind trailerul.
Trailer "Good Fortune" │ FOTO: captură YouTube / Lionsgate Movies
"Good Fotune" face cunoștință spectatorilor cu Gabriel, un înger bine intenționat, dar incompetent, care se amestecă în viața unui muncitor oropsit (Aziz Ansari), dar și a unui capitalist bogat (Seth Rogen). Sandra Oh și Keke Palmer joacă și ele în roluri principale. Filmul va ajunge în cinematografe la mijlocul lunii octombrie.
La începutul trailerului, Gabriel se află pe un acoperiș, având în fața ochilor orașul Los Angeles, și vorbește cu un alt înger pe nume Martha (Sandra Oh).
"Martha, există vreo modalitate prin care aș putea avea îndatoriri mai semnificative? Vreau să-i îndrum pe oameni; vreau să le schimb viața", declară Gabriel.
Filmul marchează debutul regizoral al lui Ansari, el fiind anterior protagonist și creator al serialului "Master of None" de pe Netflix. "Good Fortune" este produs de Ansari, Anthony Katagas și Alan Yang, iar Ansari Christopher Woodrow, Connor DiGregorio și Jonathan McCoy sunt producători executivi. Este o producție Garam Films, Oh Brudder, Keep Your Head și Yang Pictures, distribuită de Lionsgate în asociere cu Media Capital Technologies.
Pelicula a fost inițial programată de lansare în 2022, sub titlul "Being Mortal", bazată pe cartea cu același nume a lui Atul Gawande. Proiectul a fost lăsat în stand-by după ce Bill Murray, unul dintre actorii principali din distribuție, a fost acuzat că a hărțuit sexual o membră a echipei de producție.