Urmărește-ne în Social Media
Horia Brenciu - My Way (Crăciunul începe cu mine)

Albume noi

Dave Gahan interpretează în mod unic "Nothing Else Matters" pe albumul de coveruri Metallica

Metallica a petrecut o bună parte din anul 2021 surprinzându-ne cu coveruri ale pieselor sale legendare de pe "The Black Album". Cel mai nou release de acest gen este unul suav şi baritonal şi vine de la Dave Gahan, solistul Depeche Mode. Artistul interpretează piesa "Nothing Else Matters" într-un mod unic.

Publicat

pe

Dave Gahan - Concert Depeche Mode pe Arena Nationala - 15 mai 2013

Metallica a colaborat cu peste 50 de artişti, care au realizat coveruri neaşteptate ale pieselor de pe albumul "The Black Album" lansat cu 30 de ani în urmă. Rezultatul se numeşte "The Metallica Blacklist" şi include variante neaşteptate de coveruri de la Dave Gahan, Miley Cyrus, J. Balvin, Corey Taylor, Janes, Rina Sawayama, Biffy Clyro şi mulţi alţii. Dave Gahan ne oferă o variantă sensibilă şi preponderent vocală a lui "Nothing Else Matters", cu sample-uri discrete de pian, de viori şi unele atmosferice în fundal.

Videoclipul cu visualizer lichefiat a fost realizat de către Aaron Hymes. Un total de 53 de coveruri apare pe noul album, care a debutat chiar astăzi, pe 10 septembrie 2021. 100% din veniturile generate de LP vor merge direct la organizaţii caritabile, dintre care jumătate la fundaţia Metallica All Within My Hands şi jumătate la câte o fundaţie aleasă de fiecare artist care a contribuit cu un cover.

Dave Gahan a ales World Central Kitchen, o organizaţie non profit care asigură alimente celor afectaţi de dezastre naturale. Pe 9 septembrie Metallica a promovat noul album printr-o reprezentaţie live alături de Miley Cyrus, interpretând piesa "Nothing Else Matters" la postul de radio Sirius XM, unde are emisiune Howard Stern. Pe lângă "The Metallica Blacklist" a debutat şi o ediţie aniversară de 30 de ani a lui "The Black Album", care include piese demo, B-sides şi rarităţi. Va sosi în ediţii speciale, inclusiv un dublu vinil de 180 de grame, CD standard şi ediţie 3 CD Expanded, plus una Limited Edition Deluxe Box Set, cu 24 de ore de muzică.

Printre cele mai neaşteptate coveruri ale LP-ului "Blacklist" se numără cel realizat de Chase and Status din UK, maeştri DNB, care colaborează cu MC-ul BackgRoad Gee pentru o versiune inedită de "Wherever I May Roam:.". Elton John, Yo-Yo Ma, basistul Metallica Robert Trujillo şi toboşarul Red Hot Chili Peppers Chad Smith au colaborat de asemenea pentru această uriaşă opera cover.

Comentează

Muzică și film

Avanpremiera filmului Depeche Mode: M - Când muzica devine doliu și dans

Aseară am avut șansa să fiu la avanpremiera Depeche Mode: M și încă port în mine senzația că am fost martoră la ceva mult mai mare decât un film. A fost o experiență care mi-a reamintit, cu o luciditate emoționantă, că nu suntem veșnici. Muzica poate deveni puntea dintre viață și moarte, dintre ceea ce pierdem și ceea ce ne rămâne, iar uneori dansul, durerea și bucuria pot coexista, chiar în același cadru.

Publicat

pe

Poster oficial film Depeche Mode: M
Poster oficial film Depeche Mode: M │ FOTO: Depeche Mode www.facebook.com

Conceput și regizat de cineastul mexican Fernando Frias, filmul surprinde cadre din cele trei concerte sold-out ale trupei în Mexico City, la care au participat peste 200.000 de fani, combinând imagini din concerte cu interludii interpretative și materiale de arhivă. Astfel, este celebrată influența globală a trupei, explorând în același timp legătura profundă dintre muzică, mortalitate și tradiția mexicană.

Filmul nu urmărește structura clasică a unui concert filmat integral. Nu regăsim întregul setlist, ci doar anumite piese, alese parcă nu pentru a reda fidel show-ul, ci pentru a susține un fir emoțional, aproape ritualic. Fiecare creație este însoțită de secvențe din arhive, momente vizuale și reflecții filmate care amplifică sensul întregii povești. Nu este doar un concert, ci o contemplare sonoră asupra disparițiilor, legăturii puternice cu fanii și a demnității cu care întâmpinăm fragilitatea existenței.

Am avut norocul să fiu martoră la patru concerte din turneul "Memento Mori", iar fiecare spectacol a fost o călătorie în sine, o punte între durere și speranță, o celebrare a vieții în fața inevitabilului. Acele patru seri m-au conectat nu doar cu muzica, ci și cu un sentiment comun de efemeritate și de dorință de a trăi cu adevărat, acum și aici. În marea de spectatori în care mă aflam, am înțeles că nu am în fața mea doar show-ul uneia dintre cele mai bune formații din lume, ci particip la o formă de catharsis colectiv, un fel o promisiune că vom atinge din nou părti din absolut împreună, privind dincolo de pragul morții.

Moartea neașteptată a lui Andrew Fletcher a lăsat o amprentă adâncă, evident prin motivele și piesele care au fost promovate ca single-uri de pe acest album. În timpul piesei "World in My Eyes", pe ecran a fost proiectată imaginea lui Andy, iar mulțimea a ridicat în semn de respect fotografii cu el. Acest moment, ca o reverență tăcută, a devenit pe parcursul tuturor spectacolelor un tribut emoționant pentru o prezență care continuă să trăiască în inimile tuturor care au apreciat rolul acestuia în destinul trupei.

La un moment dat, vocea lui Dave Gahan răsună puternic: "Remember!" - ca un strigăt care nu e doar pentru fani, ci pentru întreaga omenire. Ca o chemare de a nu uita ce contează cu adevărat, de a păstra vii amintirile, legăturile, oamenii. Este acel reminder profund că, dincolo de zgomot, trecerea ireversibilă a timpului și pierderi, ceea ce dăinuie este emoția trăită împreună.

Iar atunci când Dave ajunge la "Reach out and touch faith", simți că nu mai e doar un vers, ci un îndemn profund. Un apel la a nu uita că, dincolo de haosul lumii de astăzi, avem încă nevoie de credință - în ceva, în cineva, în noi. Se punctează că nevoia de a te apropia, a simți, a crede nu sunt gesturi naive, ci forme esențiale de rezistență, în mijlocul fragilității noastre "down to the bone".

Finalul filmului m-a atins adânc, aducând în prim-plan Epopeea lui Ghilgameș, un erou care înțelege că nemurirea nu înseamnă să trăiești veșnic, ci să rămâi viu în sufletele și amintirile celor pe care i-ai iubit și care te iubesc. Este o lecție despre cum faptele și legăturile noastre pot să dăinuie dincolo de timp, oferindu-ne o formă de eternitate plină de sens.

Lansarea concertului pe DVD și a pieselor în mod integral în toate formatele se va realiza pe 5 decembrie, urmând să fie incluse și patru noi creații, "In The End" (compusă de Martin Gore și Richard Butler), fiind lansată chiar astăzi și păstrând linia albumului:

"We're waiting
For the day
For hope to come our way
For something to believe in
To nullify this feeling
Looking for a sign
A light to guide the blind
To save us from our death throes
Where did all the time go?"

"Depeche Mode: M" distribuit aici de QRIOS Interactive va fi proiectat în cinematografele din toată lumea doar în datele de 28 și 30 octombrie și vă recomand să nu pierdeți această experiență emoționantă, o meditație profundă asupra vieții, a pierderii și a speranței. Răspundeți prezent invitației de a vă aduce aminte că deși timpul nostru aici este limitat, fiecare clipă trăită în adevăr și credință, cu intenție și curaj dă un real sens existenței noastre.

Citește în continuare

Muzică și film

Recenzie serial Alien: Earth – între cinema de calitate și o coloană sonoră care face istorie

Universul Alien nu moare niciodată, ci se reinventează. Alien: Earth, serialul ajuns pe Disney+ pe 13 august 2025, e dovada clară că franciza nu își caută doar trecutul, ci și un nou viitor. După prequel-urile controversate Prometheus și Covenant, și după întoarcerea la origini cu Romulus în 2024, acum avem parte de un experiment ambițios: o poveste întinsă pe opt episoade, plasată la doi ani înainte de primul film semnat Ridley Scott în 1979. Se vede pe Disney+.

Publicat

pe

De la bun început, tonul e diferit. Serialul nu are răbdarea filmelor clasice de a construi suspansul lent, ci aruncă în fața publicului spectacolul întreg: xenomorphi, facehuggeri, cadavre, sânge și chiar noi specii de creaturi. Regizorii nu îți dau timp să respiri, iar asta îl apropie mai mult de adrenalina explozivă din Aliens (1986) decât de thrillerul claustrofobic al originalului. Asta înseamnă, pentru unii, mai puțină subtilitate, dar pentru alții – inclusiv pentru mine – o șansă de a vedea universul Alien filtrat prin ritmul alert al serialelor moderne.

Cinematografia: între realism și grotesc stilizat

E de apreciat atenția pentru decoruri și efecte speciale. Coridoarele navelor, lumina rece, modul în care camera insistă pe textura metalică sau pe fluidele organice care însoțesc fiecare atac al creaturilor – toate trimit direct la ADN-ul vizual al francizei. Niciun cadru nu pare ieftin sau reciclat, iar investițiile se simt. Mai mult, modul în care este filmată prăbușirea navei pe Terra aduce un aer de blockbuster hollywoodian, dar păstrează acea estetică industrială care a consacrat saga.

Serialul are însă și un aer mai “curat” decât filmele vechi. Dacă în 1979 Alien-ul se ascundea în umbre, aici monștrii sunt expuși, lumina îi dezvăluie în toată grotesca lor splendoare. Rezultatul este o experiență vizuală mai directă, mai crudă, dar care poate diminua misterul pentru cei obișnuiți cu suspansul clasic.

Actorii și personajele: copii în corpuri adulte și androizi cu suflet

Distribuția e variată, dar două personaje domină: Wendy, primul hibrid – copil transformat într-un corp sintetic adult – și androidul Kirsh, mentorul său rece, interpretat excelent de Timothy Olyphant. Olyphant are o autoritate naturală pe ecran, un amestec de carismă și rigiditate care îl face să fie memorabil chiar și în scenele mai puțin tensionate.

Wendy este cheia emoțională a poveștii. Serialul îți arată grozăviile prin ochii ei, prin inocența și fragilitatea unui copil prins într-un corp artificial. Asta dă serialului o notă de tragedie și de poezie sumbră, contrastând cu brutalitatea scenelor de acțiune. Tot aici apar și fricțiunile: mulți dintre cei aflați în poziții de putere – CEO adolescenți, echipe de salvare cu figuri tinere – pot părea neverosimili. Personal, îmi e greu să cred că un xenomorph ar putea fi intimidat de niște “liceeni” în armură, după ce am crescut cu Ripley și cu veteranii din filmele originale.

Sunetul și coloana sonoră: adevăratul motor al serialului

Dacă imaginea livrează spectacol, sunetul îl ridică la rang de experiență totală. Aici Alien: Earth își arată cel mai clar valoarea. Jeff Russo, cunoscut pentru Fargo și Star Trek: Discovery, semnează un soundtrack de aproape 90 de minute, împărțit în 27 de piese. E o muzică ce respiră universul Alien: teme atmosferice, corzi tensionate, bătăi metalice care amintesc de sunete mecanice, totul construit să creeze disconfort și anticipație. Piese precum “Wendy” sau “Xenomorph” nu sunt doar fundal, ci parte din poveste, amplificând frica și izolarea.

Dar adevărata lovitură o dau așa-numitele “needle-drops” – melodii iconice inserate strategic. Primul episod se încheie cu Black Sabbath – The Mob Rules, iar al doilea cu Tool – Stinkfist. Recunosc, aici sunt subiectiv: Tool e trupa mea preferată și apariția lor în universul Alien mi-a dat senzația că serialul respiră cu adevărat cultura rock, nu doar horrorul. Alegerea unor piese de la Nina Simone sau TV on the Radio arată că showrunnerii nu vor doar să bifeze scene șocante, ci să creeze o identitate sonoră diversă și puternică.

Sunetul ambiental e și el un personaj. Țiuiturile sintetice, respirația înfundată a soldaților în costume, ecoul coridoarelor metalice, toate sunt mixate la perfecție. De multe ori, am simțit că audio-ul transmite mai multă groază decât efectele vizuale. E acel tip de sound design care te face să tresari chiar și atunci când nu se întâmplă nimic pe ecran.

Episodul 3? Metallica cu "Wherever I May Roam"...

Un univers care respiră prin haos

Pe lângă spectacolul horror și intrigile corporatiste (cu adolescenți genii care controlează imperii tehnologice), serialul ridică întrebări despre identitate, conștiință și moralitate. Ce înseamnă să fii uman când corpul tău e artificial? Merită să supraviețuim cu orice preț? Și cât de departe pot merge corporațiile pentru profit? Toate acestea sunt teme recurente, dar filtrate aici prin energia și ritmul unui serial care nu are timp de filosofie lungă, ci aruncă repede întrebările și lasă spectatorul să le rumineze.

Pentru mine, Alien: Earth funcționează. Da, poate nu are suspansul lui Ridley Scott și nici umanitatea lui Ripley, dar oferă o experiență nouă: un SF de acțiune cu accente filosofice, un mix între Aliens și Westworld. E spectaculos vizual, are actori care se ridică peste așteptări și o coloană sonoră care merită ascultată și separat, pe Spotify.

Citește în continuare

Muzică și film

Depeche Mode ajunge în cinematografe cu filmul-concert "Depeche Mode: M"

Depeche Mode va ajunge pe marile ecrane în toamna acestui an cu "Depeche Mode: M", un lungmetraj muzical filmat în timpul turneului "Memento Mori" din Mexic. Găsești întreaga poveste în articol.

Publicat

pe

Dave Gahan, concert Depeche Mode, București 26 iulie 2023
Dave Gahan, concert Depeche Mode, București 26 iulie 2023 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

"Depeche Mode: M" va ajunge în cinematografe și IMAX începând cu 28 octombrie, iar biletele vor fi puse în vânzare pe 17 septembrie pe site-ul oficial al formației. Filmul este lansat prin Sony Music Vision și Trafalgar Releasing și va rula în peste 2.500 de cinematografe.

"Depeche Mode: M" a avut premiera la Festivalul de Film de la Tribeca în iunie, fiind unul dintre numeroasele proiecte muzicale care au apărut în programul ediției din acest an. Filmul a fost regizat de Fernando Frías de la Parra și prezintă cele trei concerte ale trupei din 2023 în Mexico City, pe Estadio GNP Seguros, unde au participat peste 200.000 de fani. Pelicula combină imagini din concert cu intervenții interpretative și materiale de arhivă.

"Depeche Mode: M" se dorește a fi o călătorie cinematografică în lumea profundă a culturii mexicane și a relației dintre muzică, mortalitate și tradiția mexicană. Pelicula explorează acest punct de întâlnire sacru unde durerea, memoria, bucuria și dansul se contopesc.

Turneul mondial "Memento Mori" a promovat albumul cu același nume, cel de-al cincisprezecelea din discografia trupei. A început pe 23 martie 2023 și s-a încheiat pe 8 aprilie 2024, cuantificând peste 112 concerte și aproximativ 3 milioane de bilete vândute. "Memento Mori" a fost primul turneu în care nu a participat claviaturistul Andy Fletcher, care a murit în 2022. Cu această călătorie muzicală, Depeche Mode a revenit și în țara noastră, susținând un concert la Arena Națională din București pe 26 iulie 2023.

După ce a vândut peste 100 de milioane de albume și a cântat în fața a peste 35 de milioane de fani din întreaga lume, Depeche Mode rămâne o forță muzicală într-o continuă evoluție. O inspirație de necontestat pentru fani, critici și artiști deopotrivă, Depeche Mode continuă să avanseze, albumul și turneul "Memento Mori" reprezentând cel mai nou capitol artistic din istoria grupului.

Citește în continuare
Horia Brenciu - My Way (Crăciunul începe cu mine)

CONCERTELE LUNII

Trending