Urmărește-ne în Social Media
Horia Brenciu - My Way (Crăciunul începe cu mine)

Premii muzicale

The Weeknd critică sistemul "corupt" al Premiilor Grammy

The Weeknd a fost omis de pe lista nominalizărilor la Grammy, iar asta a declanșat o serie de critici la adresa transparenței acordării voturilor. Artistul a mers până la a-i numi ”corupți” pe membrii Academiei.

Publicat

pe

The Weeknd
The Weeknd │ FOTO: Captură YouTube

Lista nominalizărilor la Premiile Grammy 2021 l-a nemulțumit profund pe The Weeknd, artistul fiind omis în toate categoriile, deși în primăvara acestui an a lansat un album aclamat aproape în unanimitate. "After Hours" a fost un incontestabil succes comercial, debutând pe prima poziție în topurile a 20 de țări. Discul a trecut cu brio și de analiza specialiștilor în domeniu, criticii de la NME, The Guardian și The Independent acordându-i 4 stele din 5 și multe cuvinte măgulitoare în review-urile lor.

Pe fondul acestui feedback pozitiv, The Weeknd a fost surprins și chiar deranjat să observe că nu a fost nominalizat la Grammy.

"Premiile Grammy rămân corupte. Ne datorați transparență mie, fanilor mei și industriei...", a scris The Weeknd pe Twitter

https://twitter.com/jetpack/status/1331394452447870977

Între timp, Directorul Academiei de Înregistrări, Harvey Mason, a comentat pe tema acestui subiect într-un interviu acordat revistei Variety. Acesta a explicat că The Weeknd nu a fost nedreptățit, ci pur și simplu nu a avut norocul de a fi menționat în lista nominalizărilor.

"Observăm cu atenție acest proces de votare în fiecare an și apoi îl modificăm, îl revizuim"

"Totul se reduce la membrii juriului care votează. Avem 8 jurați în anumite categorii (Cele patru mari categorii: Cel mai bun album, Cea mai bună piesă, Cea mai bună înregistrare și Cel mai bun artist nou), 5 jurați în alte categorii, iar fiecare votează cu favoriții lor.

Observăm cu atenție acest proces de votare în fiecare an și apoi îl modificăm, îl revizuim; am făcut-o anul acesta, anul trecut, o vom face și anul viitor. Și nu cred că asta ar trebui să ridice semne de întrebare, să fiu sincer. Acest proces există pentru a putea monitoriza în continuare excelența..", a declarat Harvey Mason.

Pentru a spulbera orice urmă de neprofesionalism, Harvey a menționat și că cei din juriu sunt persoane cu reputație în industria muzicală, recunoscute pentru reușitele obținute în compoziție muzicală și producție.

"Și sunt o mulțime de artiști. Cei din juriu au ascultat cu mare atenție fiecare piesă care a ajuns pe biroul lor fizic sau virtual - așa că nu văd nicio hibă în procesul de votare. Cred că atunci când primești o nominalizare începi să apreciezi cu adevărat procesul, pentru că realizezi: <<Am trecut de un proces foarte riguros de selecție>>...Toate propunerile pentru nominalizări primesc atenția cuvenită."

Nemulțumit de nominalizările de anul acesta este și Justin Bieber. Deși a primit 4 nominalizări, Bieber și-ar fi dorit ca albumul său, "Changes", să fie nominalizat în categoria R&B, și nu la Pop.

Muzică nouă

Ascultă noua piesă hipnotică a lui The Weeknd, "Closing Night" - AUDIO

Unul dintre cele mai așteptate bonus track-uri din ultimele luni, "Closing Night", a fost lansat online de The Weeknd. Melodia a fost produsă de Swedish House Mafia și a fost inclusă nu doar pe versiunea deluxe a albumului "Hurry Up Tomorrow", ci și pe ediția specială Pharrell Williams.

Publicat

pe

Coperta album The Weeknd Hurry Up Tomorrow
Coperta album The Weeknd Hurry Up Tomorrow │ FOTO: The Weeknd

Trioul emblematic dance-pop Swedish House Mafia a produs și scris mai multe hituri alături de The Weeknd. În 2021, au lansat "Moth to a Flame", un imn dance melancolic, iar în 2022, au produs și compus împreună single-ul "Sacrifice".

Trioul a contribuit, de asemenea, la producția pieselor "How Do I Make You Love Me", de pe albumul The Weeknd "Dawn FM", și la "Nothing Is Lost", care a apărut în "Avatar: The Way Of Water", filmul cu cele mai mari încasări din 2022.

Bonus track-ul "Closing Night" a fost așteptat de fani încă de când s-a aflat că e inclus pe ediția japoneză deluxe a albumului "Hurry Up Tomorrow". Cei care au achiziționat versiunea Pharrell Williams Cover Edition au putut asculta în exclusivitate această melodie încă din luna februarie. Online, bonus track-ul a fost publicat în urmă cu doar câteva ore, devenind astfel disponibil publicului larg.

AUDIO: The Weeknd - "Closing Night"

"Hurry Up Tomorrow" conține 22 de piese și este, potrivit spuselor artistului, ultimul album care păstrează această identitate muzicală atât de iubită de public.

"E un spațiu mental în care trebuie să intru și pur și simplu nu mai am dorința să o fac. Tu ai un alter ego, dar apoi vine și partea competitivă. Devine o cursă de șoareci: mai multe direcții, mai mult succes, mai multe show-uri, mai multe albume, mai multe premii și mai multe hituri. Nu se mai termină până când nu îi pui tu capăt", a povestit The Weeknd într-un interviu cu Variety.

Aceastea fiind spuse, artistul nu își dorește să renunțe complet la muzică.

"Nu cred că pot să mă opresc din a face muzică. Trebuie să mă simt, însă, provocat, iar pentru mine acum, the Weeknd, oricine ar fi el, a ajuns în punctul maxim. Nu va putea nimeni să-l portretizeze pe The Weeknd mai bine decât mine și eu n-o să reușesc să o fac mai bine decât o fac acum", a detaliat Abel în același interviu.

"Hurry Up Tomorrow" a inspirat și realizarea unei pelicule, ce a avut premiera în mai 2025. Cu The Weeknd, Jenna Ortega și Barry Keoghan în rolurile principale, filmul este regizat de Trey Edward Shults pe baza unui scenariu la care a contribuit și The Weeknd.

Citește în continuare

Muzică și film

Recenzie film: Hurry Up Tomorrow sau cum să dai foc la 40 lei şi o carieră... sau trei

"Hurry Up Tomorrow" este fără îndoială cel mai slab film văzut în ultimul deceniu. E o risipă de 40 de lei daţi pe bilet şi un "încheietor de cariere" pentru The Weeknd, Barry Keoghan sau Jenna Ortega. Nu îmi pot explica asocierea a doi actori în vogă cu un proiect atât de falimentar, decât prin... prietenia cu The Weeknd. Tot ce e în neregulă cu acest film aflaţi mai jos.

Publicat

pe

Într-o sală complet goală, la Cinema City Mega Mall, într-o seară ploioasă de duminică am văzut "Hurry Up Tomorrow". Pentru că efectiv nu aveam ce să văd. Nu aveam chef de "Mission Impossible" şi mă păstrez pentru un anturaj mai mare la "Final Destination". În fine, nu recomand acest film nimănui. Cine îl descria ca "vis febril ca Enter The Void" pesemne că făcea mişto de mine.

Ce e în neregulă cu filmul?

Scenariul: absolut dezlânat, fără sens, povestea e clişeu şi am mai văzut-o. Ideea de fan obsedat care îşi răpeşte idolul şi vrea să îl salveze, dar îi şi explică faptul că "eu ştiu arta ta mai bine decât tine" e deja răsuflată şi nimeni nu a făcut-o mai bine decât DeNiro cu Wesley Snipes în "The Fan". Visul febril e un ego trip şi o masturbare carieristică pentru omul care a dat de pe Pământ cu banii HBO în serialul "The Idol".

Cinematografia: o cameră care se învârte, vagi filtre artsty şi cele mai slabe tranziţii din softurile gratuite de editare video nu te fac cineast. Am văzut TikTok-uri mai bine editate şi efecte de CapCut pe care le-am apreciat mai mult. Nici măcar momentele din concerte nu au amploarea unui concert REAL The Weeknd.

Actoria: Jenna Ortega şi-a dinamitat cariera când a început cel mai prost dans din istoria filmelor pe "Blinding Lights". Dacă există anti-coregrafia, aici e. Recomand tuturor dacă vedeţi filmul ăsta, să vă acoperiţi urechile şi vă uitaţi la dansul său. E ca şi cum ar călări o capră invizibilă. Am râs, recunosc, copios. Barry Keoghan e aproape decent în cele 7 minute când trage pe nas şi îi dă sfaturi proaste lui The Weeknd. Intră pe uşa precum Kramer din Seinfeld şi pare că mereu se luptă cu gravitaţia. Şi el şi Weeknd joacă cei mai slabi narcomani văzuţi în ultima vreme, cumva anemici, visători şi pendulând între obsesia pentru carieră şi femei.

Coloana sonoră: ai crede că un muzician ştie să potrivească piesele cu momente din film. Nici vorbă.

Spoiler şi momentul când TREBUIE să pleci din sală

Fiţi atenţi aici: The Weeknd, care se joacă pe sine e lovit în spatele capului, legat de pat de Jenna Ortega, se toarnă benzină pe el şi cum se salvează el? Cum, cum? Ghiciţi.... ÎNCEPE SĂ CÂNTE oameni buni. Cântă în falsetto-ul său clasic, o melodie care nu ar trece nici pe C-Sides la un EP demo. Jenna plânge şi închide amnarul. Ce e drept puteam să plec din sală şi când Abel sufla aer între buze la început de film, practic îşi flutură buzele la tine în primul minut din film.

Final

The Weeknd se joacă pe el însuşi într-un film companion pentru albumul final de trilogie "Hurry Up Tomorrow". Iertată să îmi fie expresia, dar o "puşcărie" mai mare de film nu am văzut. În lipsă de lăudători, Abel îşi ia actori celebri să îi facă sluj pe peliculă, ca să ne arate cât de neînţeles e. E drept, e vulnerabil, plânge, dar... simulat, fals. E vanitos chiar şi când încearcă să pară vanitos arătând că e rău să fii vanitos.

Artistul vrea să ne spună că e aşa mare încât a ajuns să se teamă că ar fi răpit de fane. Neştiind că BTS are asta săptămânal. Că nimeni nu îi înţelege obsesia decât o obsedată. Că viaţa e grea când te anesteziezi constant şi că şi vedetele au probleme reale, cu vocea, gâtul, fostele iubite, înecul în cadă şi amicii cu sfaturi proaste.

"Hurry Up Tomorrow" e atât de slab încât ar trebui scos urgent din cinema, nefăcând deloc favoruri carierei lui Abel Tesfaye. Posibil să nu îl mai ascult în viitorul apropiat. Şi de la "Starboy" încoace... să fim sinceri... nu prea a mai livrat.

Citește în continuare
Horia Brenciu - My Way (Crăciunul începe cu mine)

CONCERTELE LUNII

Trending