Urmărește-ne în Social Media

Industria muzicala

Mani Gutău (Urma) a solicitat Guvernului "desecretizarea" costurilor de chirie practicate de instituțiile publice

Mani Gutău, vocalistul trupei Urma, a participat de curând la o ședință de Guvern în calitate de reprezentant al sectorului cultural independent. Prima sa vizită la Palatul Victoria a vizat o discuție largă pe tema susținerii artiștilor independenți, cu implicații în zona instituțiilor culturale publice și a lipsei de transparență asupra costurilor de chirie practicate.

Publicat

pe

Pandemia a afectat și continuă să afecteze sectorul cultural independent. Aflat în postura de a pune întrebări și a face solicitări, Mani Gutău de la Urma le-a atras atenția guvernanților cu privire la o serie de probleme majore, precum costurile piperate ale chiriilor practicate de instituțiile culturale publice și lipsa unui spațiu multicultaral polivalent. La ședința de Guvern de pe 20 octombrie au participat proaspăt alesul premier al Bucureștiului, prim-ministrul României, precum și miniștrii de la Cultură și Finanțe.

Într-un rezumat al discuțiilor de la Palatul Victoria, Mani detaliază temele atinse, cu accent pe solicitările făcute.

Mani Gutău: "Am întrebat dacă există un plan concret de ajutor oferit celor din sectorul privat, singurul partener de încredere pe care l-am cunoscut în calitate de menestrel"

"Am apreciat atitudinea unor colegi de breaslă, ce au venit la această întâlnire pregătiți, cu propuneri și idei concrete privind bugetarea producțiilor artistice în actualul context și pe viitor. (...)

Când mi-a venit și mie rândul să vorbesc, am întrebat dacă există un plan concret de ajutor oferit celor din sectorul privat, singurul partener de încredere pe care l-am cunoscut în calitate de menestrel.

Mă refer la naivii care au investit în cafenele, cluburi, teatre independente și tot felul de locații finanțate exclusiv din fonduri private, și care au menținut pe linia de plutire cultura alternativă, si nu numai, în ultimii 30 de ani. Pentru că despre asta-i vorba, la urma urmei."

Pentru clarificare, Mani a explicat și cum funcționează acum sectorul artistic independent și cât de importante sunt cluburile private pentru defășurarea activității artiștilor ce ies din sfera mainstream. În contrast cu locațiile private, instituțiile publice sunt de neatins, din cauza sumelor "exorbitante" ce li se cer artiștilor pe chirie.

Mani Gutău: "Instituția publică (teatru, operă, casă de cultura etc.) nu îți asigură mai nimic și îți cere sume exorbitante pentru chiria unor scaune goale"

"Vrei să te produci independent artistic? Clubul privat, finanțat exclusiv din fonduri private, îți asigură locație, echipamente, onorariu. Cam tot ce ai nevoie să îți faci profesia, cu capul sus.

Instituția publică (teatru, operă, casă de cultura etc.), finanțată majoritar din bani publici și diverse sponsorizări de partid, nu îți asigură mai nimic și îți cere sume exorbitante pentru chiria unor scaune goale, pe care tot tu trebuie să le umpli, cu alte costuri. Inexplicabil, incredibil, dar adevărat.

O instituție culturală publică, care merge fără stres în pierdere continuă, cu zeci de reprezentații ce nu vând bilete, îți cere cu nesimțire mii de euro chirie, în puținele date disponibile pe care ți le oferă într-un calendar bifat majoritar de producții complet păguboase.."

Pentru o mai bună comunicare și colaborare, Mani le-a cerut guvernanților "desecretizarea" costurilor de chirie practicate de toate instituțiile publice, precum și construirea unui spațiu multicultaral polivalent, pregătit și dotat din punct de vedere tehnic.

Mani Gutău: "E timpul ca aceste spații publice să devină accesibile și artiștilor independenți"

"Am cerut de asemenea ”desecretizarea’’ și transparență asupra costurilor de chirie practicate de toate instituțiile publice, fie Ateneu, Operă sau Sala Palatului etc. E timpul ca aceste spații publice să devină accesibile și artiștilor independenți, în condiții decente și favorabile realizării unor producții reușite.

Nu în ultimul rând, am reamintit că, pe lângă efectele Covid, artistul independent încă se resimte datorită efectelor Colectiv. Prin urmare am reiterat importanța construirii a cel puțin unui spațiu multicultaral polivalent, pregătit și dotat din punct de vedere tehnic la nivelul secolului XXI, cu o capacitate modulară între 1000 și 5000 de locuri.

Am întrebat dacă există intenții ale actualei administrații, în această direcție.

La toate întrebările mi s-a răspuns afirmativ", spune Mani în încheierea mesajului său.

Comentează

Trending