Urmărește-ne în Social Media

Industria muzicala

Veniturile Live Nation au scăzut cu 98% din cauza pandemiei - VEZI DETALII

Criza economică cauzată de pandemia de coronavirus a afectat puternic una dintre cele mai mari companii de concerte și evenimente live. Live Nation a dezvăluit cifrele celui de-al doilea trimestru din 2020, iar rezultatele nu sunt deloc plăcute. Mai multe detalii în articol.

Publicat

pe

Public la concert pe Arena Națională (2019)
Public la concert pe Arena Națională (2019)

Veniturile provenite din concerte au fost cu 95% mai mici decât cele din același trimestru secund al anului trecut. Vorbim de 141,8 milioane de dolari (T2 2020) comparativ cu aproape 2,64 miliarde de dolari (T2 2019).

De asemenea, la vânzarea de bilete s-au înregistrat pierderi de 87 de milioane de dolari în cel de-al doilea trimestru, chiar dacă 2 din 3 cumpărători au optat să-și păstreze biletele la festivalurile reprogramate, iar 86% dintre fani și-au păstrat tichetele pentru show-uri, potrivit companiei.

Per ansamblu, veniturile nete raportate de Live Nation Entertainment pe T2 sunt de 74,1 milioane de dolari - cu 98% mai mici decât cele 3,16 miliarde de dolari din 2019. S-au înregistrat 18,4 milioane de dolari din sponsorizări și publicitate.

În cel de-al doilea trimestru al anului curent, Live Nation a pierdut 431,9 milioane de dolari. Aceeași perioadă din 2019 îi aducea companiei un profit de 319,3 milioane de dolari.

Situația concertelor organizate de Live Nation în T2

Promoterul avut doar 24 de concerte în America de Nord, comparativ cu 7.213 în trimestrul al doilea al anului trecut. Concertele din America au strâns doar 8.000 de fani față de peste 15,84 milioane în cel de-al doilea trimestru din 2019.

La nivel global în T2, Live Nation a organizat 131 de concerte, în scădere față de cele 10.252 de anul trecut și a înregistrat un public de 49.000 de fani față de peste 27 de milioane în 2019.

Situația la nivelul primelor 6 luni din acest an

În prima jumătate a anului 2020, Live Nation a înregistrat venituri de 1,44 miliarde de dolari, în scădere cu 71% față de aceeași perioadă a anului trecut. Compania a raportat o pierdere de 760,7 milioane de dolari, dintre care 441 milioane au fost legate de concerte, iar 283,1 milioane de vânzarea de bilete.

Numărul de spectatori a scăzut de 4 ori în prima jumătate acestui an

În primul semestru, Live Nation a organizat 7206 de evenimente în întreaga lume, cu aprox. 61% mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut (18459). Dacă în prima jumătate a anului 2019 au participat la show-uri aproape 42 de milioane de oameni, numărul lor a scăzut de 4 ori în acest an. 10,44 milioane de spectatori au participat la evenimentele organizate anul acesta până la 30 iunie.

În absența concertelor offline, fanii au urmărit pe net show-urile artiștilor. Live Nation a contorizat 67 de milioane de privitori în cazul evenimentelor difuzate, inclusiv Lollapalooza.

Organizatorul estimează că 90% dintre fani doresc să revină la concertele live. În Europa, procentajul optimiștilor urcă la 80% în Marea Britanie, la 87% în Germania și 91% în Italia, conform datelor puse la dispoziție de Live Nation Entertainment. Peste 4000 de evenimente au fost reprogramate în 2021.

Alte cifre oferite de Live Nation Entertainment:

  • 86% dintre fani au optat pentru păstrarea biletelor la spectacolele reprogramate
  • 19 milioane de bilete au fost vândute la peste 4.000 de concerte și festivaluri programate pentru 2021
  • 67 de milioane de fani au participat la concerte și festivaluri transmise online în al doilea trimestru

Live Nation nu activează în România, dar a colaborat cu promoterii locali în mai multe cazuri. De pildă, a fost producătorul concertului Metallica de anul trecut de la București organizat de Emagic. Cei doi organizatori au colaborat și în cazul evenimentelor Lenny Kravitz (6 mai 2019) și Tom Jones (26 iunie 2019) de la Cluj-Napoca. Live Nation și NuCoast l-au adus la Cluj pe Bryan Adams pe 11 noiembrie 2019.

Comentează

Trending