Urmărește-ne în Social Media

Industria muzicala

Mastering the Music Business 2020 - Cum să devii un artist de succes în 10 workshop-uri

În perioada 17 - 19 martie, cea de-a cincea ediție a conferinței Mastering The Music Business (MMB) va transforma Bucureștiul în kilometrul 0 al industriei muzicale. Capitala devine locul în care artiști din toate genurile muzicale se vor întâlni și vor avea ocazia să împărtășească idei cu profesioniști de succes din țară și din străinătate. Află detalii despre workshop-urile de anul acesta.

Publicat

pe

Mastering The Music Business 2020
Mastering The Music Business 2020

Anul acesta, ziua dedicată workshopurilor va fi 17 martie. Acestea vor fi susținute de specialiști cunoscuți din industrie care vor aborda teme de interes într-un mod mult mai aplicat și la subiect. Printre altele, participanții vor învăța tehnici de scriere a unui cântec, vor înțelege mai bine legislația, vor învăța cum să realizeze conținut multimedia și cum să-l amplifice și vor afla cum să organizeze un festival prin jocuri de business.

Cum să scrii versuri memorabile

Când vine vorba despre cântece bune, rimele nu sunt totul. Dan Byron, solistul și omul din spatele versurilor trupei byron, revine pentru al treilea an consecutiv cu workshop-ul de songwriting. Dan va vorbi despre știința de a scrie un cântec, despre modalitățile prin care artiștii pot scrie muzică și versuri controlat, despre resursele disponibile și despre miturile dezvoltate în jurul ideii de songwriting.

Un vis devenit realitate: educație financiară pentru artiști

Dacă ar trebui ca artiștii să voteze cea mai complicată parte a meseriei lor, nu ar fi o surpriză ca răspunsul tuturor, la unison, să fie: bugetele, ANAF-ul și legislația mereu în schimbare. Tocmai de aceea, unul dintre cele mai așteptate workshop-uri din cadrul conferinței Mastering the Music Business este cel dedicat legislației și politicilor fiscale - Legislation and fiscal policy. Iulia Popovici, jurnalist, curator și critic de artă, cunoscută pentru expertize și diagnoze culturale, (inclusiv privind regimul fiscal al lucrătorilor culturali) va traduce cadrele legislative și nu numai din legaleză pe înțelesul tuturor.

Anca Lupeș, fondator al conferinței Mastering The Music Business, spune că "nefiind un domeniu asociat cu creativitatea, artiștii preferă să nu se gândească prea mult la aspectele financiare și legislative ale industriei în care activează. Dar ele există și îi afectează independent de voința lor. Workshopul Iuliei aduce puțină lumină în viața boemă a artiștilor și le arată că lucrurile nu sunt așa de grele precum par, mai mult, îi va ajuta să devină artiști compleți."

Jocuri pentru management artistic și organizarea unui festival

Dacă lucrezi în industria muzicală știi deja că organizarea unui festival sau managementul unui artist nu sunt floare la ureche, dar pot deveni. Ekaterina Bazhanova, unul dintre cei mai cunoscuți manageri artistici independenți din Rusia, va susține în cadrul conferinței MMB două workshopuri dedicate celor două subiecte - The Artist Management Game și The Festival Game. La baza acestor workshopuri vor sta două jocuri dezvoltate chiar de Ekaterina, jocuri care simulează situații reale din business și ajută participanții să înțeleagă principiile, dar și procesul decizional din spate.

Conținutul - liantul dintre artist și fani

Andras Bodrogi, specialist certificat YouTube și trainer partener al Google Ground Budapest, va ajuta participanții să înțeleagă importanța comunicării online, dar mai ales a conținutului video ca parte a planului de promovare prin workshopul - Boost Your Content! Multi-format content planning and creation for multi-platform activation. Cei care participă vor învăța despre cum să planifici și să creezi conținut, cum să-l multiplici în diferite formate și cum să construiești o strategie care să țină cont de resursele de timp și de bani ale fiecărui artist în parte.

Ziua dedicată workshop-urilor este prima din cele 3 zile ale conferinței Mastering the Music Business. Ele se vor desfășura la Hotel Caro, luni, 17 martie, iar lista completă a celor 10 workshop-uri este disponibilă pe site-ul oficial al Mastering The Music Business.

Industria muzicala

Conferința Mastering the Music Business 2024 a anunțat primii speakeri

Zeci de speakeri români și internaționali din industria muzicală vor participa și anul acesta la MMB (Mastering the Music Business), unde vor dezbate cele mai de interes subiecte din lumea muzicală și se vor întâlni cu artiști și profesioniști din domeniu. Te invităm să afli mai multe detalii.

Publicat

pe

Mastering the Music Business 2024
Mastering the Music Business 2024 │ FOTO: MMB

Conferința Mastering the Music Business, cel mai mare eveniment al industriei muzicale din România, ajunge la cea de-a noua ediție. Aceasta va avea loc la București, în perioada 3-5 septembrie 2024, la Hotel Caro.

Printre primii speakeri confirmați se numără artistul Deliric, Lisa Nasta de la Glastonbury - unul dintre cele mai renumite festivaluri din lume, Ivone Lesan - una dintre cele mai recunoscute susținătoare ale egalității de gen din industrie, reprezentantă a festivalului Primavera Sound, Paul Cioc - marketing manager la HaHaHa Production, Mark Garfield -  sync agent la Pop Up Music- Oskar Strajn, booking agent la Eurosonic, Adam Dobie de la Electric Castle, Emil Ionescu, organizator de evenimente și fondatorul iabilet.ro și Dan Byron.

"Acum 9 ani, când ne-am imaginat pentru prima dată această conferință, scena muzicală arăta complet diferit. Fără modestie, cred cu tărie că MMB a pus umărul la crearea unei comunități de artiști și profesioniști care știe să navigheze mai bine apele industriei și la maturizarea acesteia, oferind know-how și o serie de instrumente greu altfel de dobândit. Cu această ediție, ne dorim să dezvoltăm mai mult această comunitate, să continuăm să oferim conținut de calitate și din ce în ce mai multe oportunități de conectare atât cu colegi din industria locală, dar mai ales cu cei din zona internațională. Anul acesta MMB va găzdui adunarea generală a IMPALA - organizația europeană a asociațiilor caselor de discuri independente din care face si România parte, oportunitate unică pentru casele de producție muzicală din țară de a se conecta cu omologii lor europeni", a declarat Anca Lupeș, fondatoarea MMB.

Primii speakeri confirmați la MMB 2024:

Ruth Koleva este o forță a industriei muzicale din Bulgaria, cunoscută nu doar pentru talentul ei muzical dar și pentru spiritul său inovator și dedicarea ei în promovarea talentului și incluziunii. În calitate de Head of Partnerships la Kanjian, cea mai mare companie independentă de muzică din China, ea conectează entități globale cu piața dinamică a muzicii din China. Impactul lui Ruth se extinde dincolo de business, ea fondând Festivalul Sofia Live, dar și prin pledoaria sa pentru egalitate, în special în cadrul comunității LGBTQ+. Prin rolurile și inițiativele sale diverse, ea continuă să modeleze viitorul muzicii atât la nivel local în Bulgaria, cât și pe scena internațională.

Ivone Lesan - Cu o strategie organizatorică, înclinație creativă și busolă feministă, Ivone Lesan și-a conturat o carieră remarcabilă în industria muzicală. Începând din 2006, a devenit una dintre cele mai proeminente promotoare a muzicii internaționale din Spania. Supraveghează toate aspectele legate de booking ale artiștilor, de la cele legale până la logistica producției. Un susținător ferm al egalității de gen, Lesan contribuie activ la inițiative precum MIM (Femeile în Industria Muzicală), unde a fost membră a consiliului de administrație între 2016 și 2019, și își împărtășește expertiza prin cursuri specializate și programe de mentorat.

Paul Cioc este Marketing Manager la HaHaHa Production, unde este parte integrantă a echipei, din martie 2023. Paul conduce o echipă dinamică dedicată creșterii eforturilor de branding și marketing ale artiștilor renumiți, inclusiv Smiley, Feli, Juno și alții. Echipa de marketing se asigură că marca fiecărui artist este elaborată meticulos și comunicată strategic pe toate canalele.

Oskar Strajn este unul dintre agenții de booking ESNS (Eurosonic Noorderslag), cel mai mare eveniment din industria muzicii live din Europa, cu sediul în Groningen, Țările de Jos. El lucrează îndeaproape cu Music Moves Europe Awards, premiile muzicale anuale acordate în timpul festivalului, precum și cu coordonatorul ESNS Radar&Analytics.

Emil Ionescu este organizator de evenimente în România din 2004. A organizat peste 3.000 de evenimente, de la concerte în cluburi până la arene mari cu headlineri precum Iron Maiden, Slipknot, Judas Priest, alt-J, Nightwish, Deftones, Disturbed, James Arthur, Garbage, Tom Odell, Slayer, Whitesnake, Goran Bregovic, Il Divo, Pantera sau Evanescence. Din 2012, Emil Ionescu este, de asemenea, fondatorul și directorul general al iaBilet.ro, liderul de piață al serviciilor de bilete din România, cu peste 3.000 de clienți activi B2B (promotori, cluburi, locații, teatre și așa mai departe) și 2 milioane de bilete vândute pe an în România și în jurul Europei.

Bilete MMB 2024:

Biletele pentru MMB s-au pus în vânzare online, cu prețuri pornind de la 99 de  lei. Acestea includ acces la conferință, dar și la recepții, cocktailuri și alte evenimente de networking organizate în cadrul evenimentului.

Citește în continuare

Trending