Urmărește-ne în Social Media

Emisiuni radio-tv

CME, grupul media ce deține PRO TV, va fi cumpărat cu 2,1 miliarde USD

CME deține 30 de televiziuni printre care PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV Internațional și PRO TV Chișinău. Compania va fi cumpărată cu 2,1 miliarde USD de PPF Group, un fond de investiții prezent în România în Real Estate.

Publicat

pe

PRO TV
PRO TV

Central Media Entreprises Ltd. - compania de media și divertisment ce deține în România posturile de televiziune PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA și PRO TV Internațional - va fi cumpărat în următoarele luni de PPF Group, un fond de investiții ce acoperă segmente de piață precum: servicii financiare, telecomunicații, biotehnologie, imobiliare și inginerie mecanică. Tranzacției în numerar este evaluată la 2,1 miliarde de dolari.

Potrivit unui comunicat de presă transmis INFOMUSIC, contractul a fost aprobat în unanimitate de către Consiliul Director CME,  iar cel mai mare acționar al CME - AT&T Inc -  a votat în favoarea tranzacției. Achiziția urmează să fie finalizată la jumătatea anului 2020, după ce va primi aprobările necesare și după ce se vor aduce la îndeplinire clauzele contractuale. Încheierea tranzacției nu este supusă niciunei constrângeri financiare.

În ultimii șase ani, în timp ce transformam acest business asigurând o creștere uimitoare a profitabilității, focusul nostru a fost acela de a crea valoare pentru proprietarii noștri. Această tranzacție care reprezintă punctul culminant al acestor eforturi, este corectă pentru acționari și o concluzie satisfăcătoare a uneia dintre cele mai reușite transformări ale unei companii de media de top din aceste timpuri. Ne bucurăm că Grupul PPF, cu rezultate de business deosebite în mai multe industrii, împărtășește perspectiva noastră asupra conținutului local și a capacității sale de a atrage audiențe mari în televiziune”, au declarat Michael Del Nin si Christoph Mainusch, Co-Chief Executives Officers CME.

CME derulează afaceri în cinci țări din Europa Centrală și de Est, cu o populație cumulată de aproximativ 45 milioane de oameni. Operațiunile CME cuprind 30 de televiziuni în:

  • Bulgaria: bTV, bTV, Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady și Ring
  • Republica Cehă: Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action și Nova Gold
  • România: PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV Internațional și PRO TV Chișinău
  • Slovacia: TV Markíza, Markíza International, Doma și Dajto
  • Slovenia: POP TV, Kanal A, Brio, Oto și Kino

Ce planuri are PPF cu PRO TV și celelalte televiziuni din Europa de Est

Grupul care va prelua toate aceste televiziuni posedă active de peste 45 de miliarde de Euro (cifre din decembrie 2018). Potrivit lui Petr Kellner, acționarul majoritar din PPF, această achiziție va completa și consolida operațiunile din domeniul telecomunicațiilor din Europa Centrală și de Est.

"Vrem să valorificăm sinergiile naturale dintre crearea de conținut și distribuția acestuia cu scopul de a dezvolta în continuare afacerile noastre din telecomunicații și mass-media. CME este o organizație sănătoasă și bine gestionată și nu intenționăm să aducem modificări semnificative la nivelul operațiunilor sale", a afirmat Petr Kellner.

În România, PPF desfășoară afaceri în Real Estate (prin PPF Real Estate Holding) și e-commerce prin Mall Group.

Performanțele recente ale grupului PRO TV în România

În trimestrul al treilea (iulie - septembrie 2019), grupul PRO TV (PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International) a fost lider de audiență atât pe durata întregii zile, cât și în prime time. Pe parcursul zilei, grupul PRO TV a obținut o medie de 3,1 puncte de rating și 24.7% share, în timp ce grupul media de pe locul secund a obținut 2,3 puncte de rating și 18,3% share. În prime time, grupul PRO TV a înregistrat o medie de 7,3 puncte de rating și 28,0% share, în timp competiția a avut 4,8 puncte de rating și 18,3% share. Informațiile au fost comunicate recent.

În perioada iulie – septembrie 2019, canalul PRO TV a avut o medie de 2,7 puncte de rating și 21,3% share, pe parcusul întregii zile, în timp ce televiziunea de pe locul doi a avut o medie de 1,6 puncte de rating și 13% share. În prime time, PRO TV a fost lider detașat de audiență cu o medie de 6,3 puncte de rating și 24,1% share, urmată de televiziunea de pe poziția secundă care a obținut o medie de 3,6 puncte de rating și 13,9% share.

Cele mai urmărite programe PRO TV din prime time au fost: preliminariile Campionatului European de fotbal, Vocea României și meciurile din Europa League. Vocea României a obținut al doilea loc în trimestrul trei în topul programelor din prime time, înregistrând o medie de 8,6 puncte de rating și 29,3% share.

Noul sezon Las Fierbinți a obținut o audiență medie de 9,3 puncte de rating și 27,4% share.  PRO TV a difuzat cele mai bune 50 de filme în perioada iulie – septembrie 2019. Cel mai urmărit film a fost Mecanicul 2, care a obținut o medie de 10,6 puncte de rating și 30,3% share.

Comentează

Trending