Urmărește-ne în Social Media

Industria muzicala

Spotify plătește 1.6 miliarde de dolari unor artiști în urma unui proces

În ultimii ani mulți artiști au tras un semnal de alarmă cu privire la cota din profit care le revine de pe urma melodiilor oferite prin servicii de streaming. Au fost și cazuri de artiști care nu au fost compensați deloc și evident s-a lăsat cu procese. Spotify are de plătit 1.6 miliarde de dolari unor artiști, în urma unui caz de acest gen.

Publicat

pe

Spotify a ajuns la o înțelegere cu compania care dăduse în judecată gigantul, reprezentând drepturile unor mari artiști. Părțile s-au înțeles la sumă de 1.6 miliarde de dolari. Procesul inițial era intentat pe 29 decembrie 2017 de către Wixen Music, iar vizate erau peste 10.000 de melodii ce nu au primit drepturi de autor sau compensații.

Wixen reprezintă artiști importanți precum Neil Young, Rivers Cuomo de la Weezer, Kim Gordon de la Sonic Youth, Steve Nicks de la Fleetwood Mac, Zach de la Rocha și Tom Morello de la Rage Against the Machine. Pe listă se află și piese ale lui Tom Petty, trecut în neființă. Practic procesul a fost anulat, iar cele două părți au ajuns la o înțelegere.

Alternative există pentru artiștii Wixen, iar Neil Young spre exemplu a lansat recent propriul său serviciu de streaming, care concentrează material din toată cariera sa. Înainte de această acțiune legală, compozitoarea și artista Melissa Ferrick dăduse în judecată la rândul său Spotify și a ajuns de asemenea la o înțelegere, împreună cu alți câțiva artiști asociați Wixen.

Această firmă îi mai reprezintă și pe Beach Boys, Stevie Ray Vaughn și The Black Keys. Cel mai mare nume din catalogul său este The Doors. Wixen a declarat la un moment dat că Spotify nu a plătit drepturi de autor pentru publisheri în proporție de 21% din cazuri. Acest procent s-ar aplica la toate cele 30 de milioane de melodii oferite consumatorilor.

În urma înțelegerii dintre Spotify și Wixen, cele două companii au început un parteneriat nou, cu termeni corecți pentru artiști. Spotify a debutat în România în primăvara acestui an, cu 35 de milioane de melodii disponibile, inclusiv românești. În această vară am aflat că Metallica își modifică setlist-ul la fiecare concert în funcție de melodiile pe care le ascultă fanii prin serviciul de streaming.

Trending