Managerul trupei Metallica a explicat de ce a triplat prețurile biletelor la concertele formației
În ultimii ani, prețurile biletelor la concertele Metallica au crescut constant, ajungând la un nivel de 3 ori mai ridicat comparativ cu prețul mediu al pieței. În opinia managerului John Giddings, această creștere a fost necesară, decizia fiind luată pe fondul schimbărilor imprimate de era digitalizării.
Promoterul și managerul trupei Metallica, John Giddings, a fost invitat de curând în emisiunea "Hits, Hype & Hustle: An Insider's Guide to the Music Business", difuzată de BBC. Cu acest prilej, Giddings a vorbit despre creșterea prețurilor biletelor la concertele Metallica, explicând cum s-a ajuns ca aceastea să coste triplu față de cât ar fi costat în urmă cu câțiva ani.
"În anii 90 încă trăiam după regulile vechi. Vânzările de albume erau încă uriașe, ajungând până la 80% din profitul trupei...dar lucrurile urmau să se schimbe.
Când am auzit pentru prima oară de Napster, eram la mine în birou. A trebuit să găsim singura persoană cu PC din întregul birou. Am scris ceva la calculator și au apărut, nici nu mai știu, vreo 50 de versiuni pentru ”Enter Sandman”.
Am avut atunci sentimentul că jocul s-a schimbat? Da....Știam că am dat de naiba”, a povestit John Giddings.
În următorii 5 ani, vânzările de albume au scăzut cu 50%, cererea pentru show-urile live urcând la un nivel la care nu mai ajunsese până atunci.
”Noi nu mai lansaserăm un album de ani de zile. Pentru că așa se întâmplă de obicei - se cântă în fața fanilor. Trupele rock au ținut mereu concerte pentru fani.
În anii ce au urmat, am făcut niște teste. Am realizat că prețul maxim pe care îl puteam cere pentru un concert Metallica ar putea fi mult mai ridicat decât cel pe care îl ceream, așa că am acționat în consecință - iar publicul a susținut creșterea, cumpărând în continuare bilete.
Concerte care înainte ar fi adus încasări în valoare de X, aduc acum încasări ce se ridică la suma 3X. Creșterea prețurilor pe bilete a schimbat totul”, a justificat Giddings.
Cu un album lansat în 2016, Metallica se află în prezent în turneu. Anul trecut, formația a înregistrat încasări în valoare de 66.5 milioane de dolari, fiind plasați pe poziția a 10-a în topul Forbes al celor mai bine plătiți muzicieni. Câștigurile au fost influențate și de succesul discului "Hardwired…To Self-Destruct", trupa vânzând cele mai multe albume rock în 2017.
Recenzie serial Alien: Earth – între cinema de calitate și o coloană sonoră care face istorie
Universul Alien nu moare niciodată, ci se reinventează. Alien: Earth, serialul ajuns pe Disney+ pe 13 august 2025, e dovada clară că franciza nu își caută doar trecutul, ci și un nou viitor. După prequel-urile controversate Prometheus și Covenant, și după întoarcerea la origini cu Romulus în 2024, acum avem parte de un experiment ambițios: o poveste întinsă pe opt episoade, plasată la doi ani înainte de primul film semnat Ridley Scott în 1979. Se vede pe Disney+.
De la bun început, tonul e diferit. Serialul nu are răbdarea filmelor clasice de a construi suspansul lent, ci aruncă în fața publicului spectacolul întreg: xenomorphi, facehuggeri, cadavre, sânge și chiar noi specii de creaturi. Regizorii nu îți dau timp să respiri, iar asta îl apropie mai mult de adrenalina explozivă din Aliens (1986) decât de thrillerul claustrofobic al originalului. Asta înseamnă, pentru unii, mai puțină subtilitate, dar pentru alții – inclusiv pentru mine – o șansă de a vedea universul Alien filtrat prin ritmul alert al serialelor moderne.
Cinematografia: între realism și grotesc stilizat
E de apreciat atenția pentru decoruri și efecte speciale. Coridoarele navelor, lumina rece, modul în care camera insistă pe textura metalică sau pe fluidele organice care însoțesc fiecare atac al creaturilor – toate trimit direct la ADN-ul vizual al francizei. Niciun cadru nu pare ieftin sau reciclat, iar investițiile se simt. Mai mult, modul în care este filmată prăbușirea navei pe Terra aduce un aer de blockbuster hollywoodian, dar păstrează acea estetică industrială care a consacrat saga.
Serialul are însă și un aer mai “curat” decât filmele vechi. Dacă în 1979 Alien-ul se ascundea în umbre, aici monștrii sunt expuși, lumina îi dezvăluie în toată grotesca lor splendoare. Rezultatul este o experiență vizuală mai directă, mai crudă, dar care poate diminua misterul pentru cei obișnuiți cu suspansul clasic.
Actorii și personajele: copii în corpuri adulte și androizi cu suflet
Distribuția e variată, dar două personaje domină: Wendy, primul hibrid – copil transformat într-un corp sintetic adult – și androidul Kirsh, mentorul său rece, interpretat excelent de Timothy Olyphant. Olyphant are o autoritate naturală pe ecran, un amestec de carismă și rigiditate care îl face să fie memorabil chiar și în scenele mai puțin tensionate.
Wendy este cheia emoțională a poveștii. Serialul îți arată grozăviile prin ochii ei, prin inocența și fragilitatea unui copil prins într-un corp artificial. Asta dă serialului o notă de tragedie și de poezie sumbră, contrastând cu brutalitatea scenelor de acțiune. Tot aici apar și fricțiunile: mulți dintre cei aflați în poziții de putere – CEO adolescenți, echipe de salvare cu figuri tinere – pot părea neverosimili. Personal, îmi e greu să cred că un xenomorph ar putea fi intimidat de niște “liceeni” în armură, după ce am crescut cu Ripley și cu veteranii din filmele originale.
Sunetul și coloana sonoră: adevăratul motor al serialului
Dacă imaginea livrează spectacol, sunetul îl ridică la rang de experiență totală. Aici Alien: Earth își arată cel mai clar valoarea. Jeff Russo, cunoscut pentru Fargo și Star Trek: Discovery, semnează un soundtrack de aproape 90 de minute, împărțit în 27 de piese. E o muzică ce respiră universul Alien: teme atmosferice, corzi tensionate, bătăi metalice care amintesc de sunete mecanice, totul construit să creeze disconfort și anticipație. Piese precum “Wendy” sau “Xenomorph” nu sunt doar fundal, ci parte din poveste, amplificând frica și izolarea.
Dar adevărata lovitură o dau așa-numitele “needle-drops” – melodii iconice inserate strategic. Primul episod se încheie cu Black Sabbath – The Mob Rules, iar al doilea cu Tool – Stinkfist. Recunosc, aici sunt subiectiv: Tool e trupa mea preferată și apariția lor în universul Alien mi-a dat senzația că serialul respiră cu adevărat cultura rock, nu doar horrorul. Alegerea unor piese de la Nina Simone sau TV on the Radio arată că showrunnerii nu vor doar să bifeze scene șocante, ci să creeze o identitate sonoră diversă și puternică.
Sunetul ambiental e și el un personaj. Țiuiturile sintetice, respirația înfundată a soldaților în costume, ecoul coridoarelor metalice, toate sunt mixate la perfecție. De multe ori, am simțit că audio-ul transmite mai multă groază decât efectele vizuale. E acel tip de sound design care te face să tresari chiar și atunci când nu se întâmplă nimic pe ecran.
Episodul 3? Metallica cu "Wherever I May Roam"...
Un univers care respiră prin haos
Pe lângă spectacolul horror și intrigile corporatiste (cu adolescenți genii care controlează imperii tehnologice), serialul ridică întrebări despre identitate, conștiință și moralitate. Ce înseamnă să fii uman când corpul tău e artificial? Merită să supraviețuim cu orice preț? Și cât de departe pot merge corporațiile pentru profit? Toate acestea sunt teme recurente, dar filtrate aici prin energia și ritmul unui serial care nu are timp de filosofie lungă, ci aruncă repede întrebările și lasă spectatorul să le rumineze.
Pentru mine, Alien: Earth funcționează. Da, poate nu are suspansul lui Ridley Scott și nici umanitatea lui Ripley, dar oferă o experiență nouă: un SF de acțiune cu accente filosofice, un mix între Aliens și Westworld. E spectaculos vizual, are actori care se ridică peste așteptări și o coloană sonoră care merită ascultată și separat, pe Spotify.
Metallica ar accepta fără rezerve o propunere de a cânta în pauza de la Super Bowl 2026. Potrivit lui Lars Ulrich, ideea de a reprezenta San Francisco printr-un show pe Levi's Stadium îi încântă pe membrii formației.
James Hetfield, solistul Metallica │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro
Ediția din 2026 a finala Ligii Naționale de Fotbal American se anunță incitantă. Deși artistul care va cânta în pauza de la Super Bowl nu a fost încă anunțat, zvonurile de pe internet l-au determinat pe Howard Stern să verifice scenariul în care Metallica ar fi trupa aleasă. Lars Ulrich spune că nu au primit încă nicio propunere, dar că ar accepta-o imediat dacă aceasta ar veni.
"În primul rând, am spune da. În al doilea rând, să ținem acest show în San Francisco ar fi un vis împlinit și ni s-ar potrivi mănușă...Cu siguranță, după ce am reprezentat San Francisco în întreaga lume și am susținut timp de decenii acest oraș, fiind cunoscută dragostea noastră pentru Bay Area, din acest punct de vedere suntem compatibili. În cele din urmă, însă, nu este decizia noastră", a declarat toboșarul Metallica la The Howard Stern Show.
Super Bowl 2026 va avea loc pe 8 februarie, pe Levi's Stadium din Santa Clara, California. Alături de Metallica, pe lista artiștilor vehiculați în online că s-ar afla în atenția celor de la Super Bowl se numără și Jay-Z, Miley Cyrus, Chappell Roan, Oasis, Sabrina Carpenter, Christina Aguilera și Dua Lipa.
Va avea Metallica rezidență în Las Vegas Sphere în 2026?
Howard Stern a verificat cu Lars Ulrich și zvonul privind o viitoare rezidență Metallica în Las Vegas. Toboșarul nici nu a confirmat, dar nici nu a negat.
"Nu voi confirma nimic, pentru că nu există nimic de confirmat. Dar nu voi nega, pentru că suntem cu toții fani ai acestei locații.
Toți managerii și oamenii noștri de producție au fost acolo și s-au uitat la această arenă. Este ceva ce luăm în considerare, (dar) nimic nu este bătut în cuie sau aprobat. Este ceva ce vom analiza la un moment dat, când se va termina turneul din 2026", a detaliat Lars.
Turneul Metallica include și un concert în România. Pe 13 mai 2026, Arena Națională va fi zguduită de cele mai tari piese din discografia trupei. Concertul de la București va beneficia de o producție spectaculoasă, cu o scenă circulară amplasată în centrul terenului de pe Arena Națională. Gojira și Knocked Loose vor cânta în deschidere.
Urmărește-l pe Ozzy Osbourne cântând alături de Metallica "Iron Man" și "Paranoid" - VIDEO
Rock and Roll Hall of Fame îl omagiază încă o dată pe Ozzy Osbourne publicând o înregistrare de colecție din cadrul legendarului concert de la Madison Square Garden. La evenimentul aniversar Rock & Roll Hall of Fame din 2009, Metallica a cântat "Iron Man" și "Paranoid" alături de Ozzy, iar clipul oficial a fost publicat în urmă cu câteva ore. Tot în urmă cu câteva ore, Ozzy Osbourne a fost condus pe ultimul drum.
Ozzy Osbourne alături de Metallica la Madison Square Garden / Rock 'n' Roll Hall Of Fame 2009 │ FOTO: Captură YouTube / Ozzy Osbourne alături de Metallica la Madison Square Garden / Canal oficial Rock 'n' Roll Hall Of Fame
În 2009, Rock and Roll Hall of Fame aniversa 25 de ani de la înființare. Două concerte legendare au avut loc pe 29 și 30 octombrie la Madison Square Garden din New York pentru a marca evenimentul. David Crosby and Graham Nash, Paul Simon, Simon and Garfunkel, Stevie Wonder, Bruce Springsteen, Aretha Franklin, Jeff Beck, Metallica și U2 au urcat pe scenă în cadrul celor două concerte istorice. Fiecare dintre artiștii menționați au avut invitați speciali, Metallica nefăcând excepție. Și pentru că Ozzy Osbourne este prietenul lui Hetfield, nu putea lipsi de la eveniment.
"Cel care va urca acum pe scenă nu are nevoie de nicio introducere, dar trebuie să spun ceva. Unii îl știu ca fiind un tip nebun, este definiția unui vocalist dintr-o trupă heavy metal, face toate lucrurile nebunești pe care ar trebui să le facă.
Cel mai important lucru este că e încă aici și că încă iubește ceea ce face. Și noi îl iubim pe el. Îl cunoaștem de multă vreme. Vă rog, salutați-l pe prietenul meu, Ozzy", îl auzim pe James Hetfield spunând la începutul clipului, mulțimea izbucnind imediat în urale.
Ozzy a întâmpinat publicul în stilul clasic:
"I can't fu**ing hear you! (Nu pot să vă aud!) Mai tare!"
Au urmat "Iron Man" și "Paranoid", două dintre piesele emblemă ale trupei Black Sabbath. Înregistrarea oficială a fost publicată de pe 30 iulie, chiar în ziua în care Ozzy Osbourne a fost înmormântat.
VIDEO: Ozzy Osbourne cântând alături de Metallica "Iron Man" și "Paranoid" în 2009, la Madison Square Garden
Pe 22 iulie Ozzy Osbourne a murit, lăsând în urma sa o colecție impresionantă de piese, albume și concerte memorabile. Vocalistul Black Sabbath avea 76 de ani, boala Parkinson şi o serie de alte afecţiuni cauzând tragicul eveniment.
Ozzy a fost condus pe ultimul său drum în Birmingham, orașul său natal. Înmormântarea a avut loc pe 30 iulie. Ceremonia privată a fost precedată de o procesiune publică, care le-a oferit fanilor ocazia de a-și lua rămas-bun.