Declinul în care industria muzicală alunecă de ani buni neîntrerupt s-ar putea opri. După foarte mult timp există speranța că lucrurile ar putea intra într-un trend pozitiv. Cei de la IFPI (organizație internațională ce reprezintă interesele industriei muzicale) au anunțat cifrele pentru 2012, potrivit cărora vânzările muzicale au crescut la nivel mondial cu 0,3 procente, la suma de 16,5 miliarde de dolari. Este pentru prima dată din 1999 când se înregistrează o creștere.
Dacă vânzările continuă ascensiunea și în următorii ani, este posibil ca visul celor din industrie să se îndeplinească în sfârșit, adică vânzările digitale să înlocuiască vânzările de CD-uri cu succes, în ciuda piraterie. De exemplu, anul trecut în Marea Britanie, piața muzicii digitale a crescut cu 43 de procente.
Veniturile din segmentul digital avansează considerabil datorită unor servicii precum Spotify sau Deezer, care se bucură de o mare popularitate, reprezentând 10% din câștigul digital din întreaga lume. Pe de altă parte, segmentul este în continuare dominat de celebrul iTunes, care aduce 70% din venituri, iar acest lucru nu pare să se schimbe prea curând întrucât Apple se află într-o extindere permanentă, ce face ca cifra de afaceri să fie în creștere.
Dacă la început se îndoiau de piața digitală, casele de discuri au acceptat trecerea de la fizic la digital și au realizat că nu se pot opune acestei evoluții. Acestea au redistribuit sume importante de bani în descoperirea unor procese inovatoare de promovare a muzicii pe online. De asemenea, au devenit mult mai flexibile în înțelegerile încheiate cu serviciile muzicale online, încearcând să se adapteze noilor forme pe care această afacere începe să o aibă din ce în ce mai pronunțat.
Alți factori care au contribuit la plusul înregistrat din 2012 sunt 3 artiști care au avut vânzări record. Pe locul 1 este Adele, al cărui album "21" s-a vândut în 8,3 milioane de exemplare, fiind cel mai bine vândut material din lume. Piesa "Red" interpretată de Taylor Swift se clasează pe locul al 2-lea cu 5,2 milioane de copii și formația britanică One Direction care ocupă următoarele 2 poziții cu un total de aproape 9 milioane de unități vândute.