Sex and Rock the City marca Rammstein - POZE

Rammstein a dat valoarea cuvenită festivalului Rock the City 2013. La Romexpo, fanii au retrăit show-ul incendiar adus de nemți. Numeroși spectatori au reclamat însă probleme organizatorice, precum vizibilitatea precară din zona Normal Circle și accesul foarte greoi la standurile cu băuturi.

Rammstein in concert la Rock The City pe 28 iulie 2013

Ziua X sau Ziua Rammstein. Așa ar putea fi numită duminica ce a încheiat Rock the City, cu o scenă în flăcări, la propriu, cu un public înghesuit, transpirat dar fericit. Nemții au regăsit la București “un spectator colectiv”, care a cântat la unison cele mai cunoscute și îndrăgite piese lansate de-a lungul anilor.

Dacă pe 27 iulie partea organizatorică a fost oarecum ignorată, spectatorii având spațiu să se desfășoare, în cea de-a doua zi cuvântul de ordine a fost, să zicem, “haos cu iz de organizare”. Ne punem întrebarea firească... dacă s-a știut de la bun început că trupa Rammstein nu lasă indiferenți zeci de mii de fani rock, de ce nu s-au luat măsurile necesare pentru ca toți cei care au scos bani din buzunar pentru un bilet să se simtă confortabil, să nu aibă nevoie de binoclu pentru a urmări show-ul. La câte cuvinte de “laudă” au fost aduse organizatorilor, mai mult ca sigur că vor sughița încă vreo două săptămâni de acum încolo. Nemulțumirile au venit, bineînțeles, din cauza împărțirii neinspirate a gazonului, spectatorii aflați în zona “Normal circle” simțindu-se de parcă erau cu totul în afara concertului. Înghesuiala mare era în partea dreapta, deoarece de acolo se putea vedea, cât de cât scena, zonele de centru și din stânga fiind dominate de ecranele masive. În pauzele dintre reprezentațiile trupelor, terasele cu băuturi răcoritoare, mici și chioșcurile de unde se procurau jetoane au devenit adevărate locuri de tortură. Dacă nu era căldura mare și setea pe măsură, cred că mulți ar fi renunțat la cozile de zeci de metri. Pe lângă cei ce-au îndurat setea stând la rând, alți spectatori au fost privați de mâncare. Vegetarienii nu au avut nicio opțiune culinară, în condițiile în care nu au access dincolo de porțile festivalului cu alimente proprii. Redăm astfel, nemulțumiri primite pe telefonul InfoMusic sau prin mesaje Facebook.

Psychogod în concert la Rock The City pe 28 iulie 2013

Vezi galeria foto Psychogod

Cei care au spart gheata în cea de-a doua zi de Rock the City au fost tinerii de la Psychogod. Deși sunt pe piața heavy metal de doar trei ani, agenda lor este destul de încărcată, susținând concerte și adunând fani la orice ieșire în public. Schimbările din trupă (Cristina - voce, Andrei - tobe și Dragoș - bas au părăsit band-ul la începutul acestui an) nu i-a descurajat pe ceilalți, ci i-a determinat să meargă înainte și să se pregătească de noi albume, “Alone” să nu rămână singurul material discografic.

Spectatori la concertul White Walls - Rock The City pe 28 iulie 2013

Vezi galeria foto White Walls

Băieții de la White Walls din Constanța au urmat în program. Chiar dacă au fost nelipsiți de la festivaluri în ultima vreme, au fost și spectatori la Romexpo care i-au descoperit abia acum. Cu siguranță s-au bucurat reciproc de cunoștință. Cât despre fani, ei știu deja mai multe. Pe o căldură de te topea la propriu, și-au făcut apariția pe scenă americanii de la Trivium. Ei s-au gândit că pe așa o caniculă este indicat să ne spună “Watch the world burn”. Le-au reamintit spectatorilor piese de pe cel de-al doilea album al lor, "Ascendancy", lansat în 2005 și care s-a bucurat într-adevăr de un real succes. Să nu vă gândiți că de atunci n-au mai pus nimic pe piață. Ultimul lor material discografic, "In waves", a atins sufletele rockerilor în 2011.

TRIVIUM în concert la Rock The City 2013

Vezi galeria foto TRIVIUM

Pe aceeași lungime de undă s-au aflat și cei de la Bullet for My Valentine, care au adus la Rock the City piese de pe cel de-al doilea lor album "Scream Aim Fire" (2008). La activ, ei mai au un album lansat în urmă cu trei ani, "Fever", care le-a adus un loc trei în Billboard 200. Dar toate aceste trupe care au evoluat la “aparate” n-au făcut decât să sporească nerăbdarea miilor de perechi de ochi care doreau să vadă spectacolul incendiar marca Rammstein.

Bullet For My Valentine în concert la Rock The City pe 28 iulie 2013

Vezi galeria foto Bullet for my Valentine

De multe ori am spus că nemții știu să facă show, dar din păcate, la noi ei nu se prea pot desfășura așa cum își doresc, trebuind să respecte unele norme de securitate în ceea ce privește “jocul cu focul”. Chiar și așa, flăcările și artificiile au fost parte integrantă a reprezentației lor care a picurat în boxe piese fără nicio nevoie de prezentare: Keine Lust (Ich habe keine Lust mich nicht zu hassen/Hab' keine Lust mich anzufassen/Ich hätte Lust zu onanieren/Hab' keine Lust es zu probieren), Ich tu dir weh, Asche zu Asche, Feuer frei!, Mein Teil, Ohne dich, Benzine, Du riechst so gut sau Du Hast, ale căror versuri sunt mai cunoscute decât cele din Luceafărul lui Eminescu. N-au lipsit nici Ich will, Links 2-3-4 sau Mein Herz brennt, ultima aruncată de pe scenă, la bis.

Oricât de cunoscute ar fi piesele lor, ori de câte ori le urmărești în vreun concert, poveștile din spatele și prezentarea de pe scenă sunt inedite și mereu noi, astfel încât nu te poți plictisi cu piese de acum zece ani. Pentru a le face și mai actuale, condimentează spectacolul cu flăcări și artificii și, de ce nu, cu o partida mimată de sex. Totul spre deliciul publicului obișnuit cu nemții excentrici. Din păcate pentru unii, multe elemente apreciate în 2010 la Sonisphere au lipsit. Orice am spune, nu avem ce să le reproșăm celor de la Rammstein. Au încheiat Rock the City într-un mod specific numai lor. S-au străduit să spună cuvinte în limba română, au fost reali pe scenă, au transmis ceea ce trebuia să dea. La căderea cortinei au lăsat zeci de mii de inimi pline... de rock adevărat.

Vezi galeria foto Rammstein la Rock The City 2013

Industria muzicala

Trupa Rammstein a fost dată în judecată pentru plagiat; Despre ce piesă e vorba

Formaţia Rammstein are din nou probleme legale şi de această dată nu e vorba doar despre solistul Till Lindemann. Întreaga trupă a fost dată în judecată pentru o parte din piesa "Deutschland". Avem detalii despre cazul legal mai jos.

Rammstein se pregăteşte să fie dată în judecată de formaţia franceză Ninja Cyborg, care afirmă că hitul din 2019 al nemţilor, "Deutschland" e un plagiat pentru piesa "The Sunny Road". Francezii au intentat procesul la Curtea de Apeluri din Paris după ce au încercat să pornească o acţiune legală şi în 2021, dar ea a fost respinsă.

Expertul în muzică şi legislaţie muzicală Richard Dubugnon afirma că Rammstein a împrumutat riff-ul şi alte elemente melodice din "The Sunny Road". Scrie că el consideră că "sunt prea multe asemănări" între piese, ceea ce îl face să creadă că e plagiat fără îndoială. Fanii Rammstein au reacţionat, afirmând că există o posbilitate ca Ninja Cyborg să fi furat riff-ul, dar nu se poate deoarece piesa lor a apărut cu un an înainte.

Marc Botte de la Ninja Cyborg a declarat pentru publicaţia Le Nouvel Obs că el a creat acel riff şi că nu ascultă Rammstein, deci nu avea cum să se inspire de la formaţia germană. Oficial Rammstein nu a răspuns încă la acuzaţii şi mai avem de aşteptat până să vedem un verdict. Cazul va fi audiat la Camera de Proprietăţi Intelectuale din Paris în septembrie.

Till Lindemann a avut propriile probleme cu legea, după ce a fost investigat de poliţia germană, în urma unor acuzaţii de hărţuire sexuală şi drogarea unor fane. Investigaţia s-a deschis în iunie, după ce câteva femei au depus plângere, afirmând că solistul le-a drogat şi le-a "recrutat" pentru activităţi sexuale după concert.

Lindemann a negat tot şi avocaţii au adăugat că totul era neadevărat. Ulterior în august poliţia a oprit investigaţia din lipsă de dovezi.