Myrath - 1001 de nopți în varianta metal

Citește o recenzie a concertului Myrath de pe 1 decembrie 2016 din Club Quantic din București.

Concert Myrath la București pe 1 decembrie 2016 │ FOTO: Ionut Paraschiv / InfoMusic.ro

Combinarea rock-ului cu elementele caracteristice folclorului oriental nu este o noutate: trupe clasice precum Rainbow sau Iron Maiden au facut-o deja prin piese precum "Gates of Babylon", "Powerslave" sau chiar recenta "The Book of Souls". Însă parcă nimeni nu abordează acest subiect într-un mod mai autentic decât tunisienii de la Myrath, o trupă care a dus acest mix  de genuri la un nou nivel.

Încă de când le-am ascultat pe îndelete cel mai recent album, "Legacy", mi-am dorit să văd Myrath live. Din păcate, din cauza programului destul de aglomerat, am apucat să o fac doar o dată, în cadrul festivalului de la Kavarna din vara acestui an, unde tunisienii nu au fost avantajați nici de sonorizare și nici de program. Astfel, nu mică mi-a fost bucuria când am aflat că Myrath urma să-și încheie turneul din 2016 cu două concerte în România, la Timișoara și București.

Concert Myrath la București pe 1 decembrie 2016

Astfel, în timp ce alții sărbătoreau ziua națională a României, o parte a comunității metal din București se reunea în clubul Quantic, pentru o binemeritată porție de metal nord-african.

Stonelight în deschidere

Atât pentru concertul din Timișoara, cât și pentru reprezentația din Quantic, organizatorii le-au dat șansa celor de la Stonelight să deschidă show-ul celor de la Myrath. A fost un moment cât se poate de important pentru tânăra formație bucureșteană, ce a lansat de curând primul ei album: "Into The Unknown".

Și, spre lauda lor, Stonelight a pus în scenă cea mai reușită prestație live a formației la care am avut ocazia să iau parte până acum. Trupa a interpretat piese de pe noul album, a sunat închegat, iar sonorizarea realizată de Balaur (Aurelian Dinca, chitaristul din Trooper) a ajutat foarte mult, scoțând în evidență vocea solistei Vanda Restye. Răspunsul publicului a fost pe măsură, în special la preluarea celebrei "The Trooper" de la Iron Maiden. Ca mențiune personală însă, volumul vocii mi s-a părut câteodată exagerat, dezavantajând restul trupei.

Myrath, în versiunea completă

La scurt timp după ce Stonelight a părăsit scena din Quantic, tunisienii de la Myrath au preluat controlul, prezentând, în sfârșit, varianta completă a show-ului lor. Am avut partea de o trecere prin toată discografia trupei, cu un accent deosebit pus pe cel mai recent album (Legacy), piese precum "Believer", "Get Your Freedom Back", "Storm of Lies", "The Unburnt" (inspirată de celebrul seria Game of Thrones), "The Needle", "Nobody's Lives", "Endure The Silence" sau "Duat" făcând deliciul publicului.

RECOMANDARE: Urmărește galeria de poze de la concertul Myrath

Pe lângă prestația muzicală căreia cu greu îi puteai reproșa ceva (caracteristică pentru trupele cu inclinații progresive evidente, precum este și cazul celor de la Myrath), am avut parte și de momente de spectacol efectiv, cum ar fi dansurile orientale ale clăparului Elyes Bouchoucha sau "șezătoarea" organizată de solistul Zaher Zorgati, care a încântat publicul din Qunatic, coborând printre persoanele din fața scenei. O mențiune specială merită și foarte talentatul chitarist Malek Ben Arbia, câteva dintre solo-urile acestuia (cum ar fi cel din "Nobody's Lives") fiind remarcabile.

Din păcate, în ciuda faptului că tunisienii au beneficiat de aportul propriului sunetist, sonorizarea nu s-a ridicat la înălțimea așteptărilor pe tot parcursul concertului. Deși în general s-a auzit decent, au fost momente când aranjamentele complexe din piesele Myrath nu au fost prea clare, totul fiind dat prea tare. De altfel,  am avut parte și de o defecțiune tehnică, sistemul de sonorizare din Quantic cedând la un  moment dat, neplăcerea fiind însă foarte rapid remediată de echipa tehnică a clubului.

Per total, a fost o seară reușită, publicul dovendindu-se a fi foarte deschis către abordarea "exotică" a celor de la Myrath, fiind evident și faptul că trupa, la rândul său, s-a simțit foarte bine pe scena din Quantic. A fost ultimul concert din turneul trupei din acest an, Myrath urmând să intre în studio pentru a înregistra un nou album pentru 2017. An în care deja au confirmate prezențe în cadrul unor festivaluri importante din toate colțurile lumii, și, pe parcursul căruia, sperăm noi, îi vom revedea și în România.

Setlist Myrath, 1 decembrie 2016, club Quantic, București:

• Intro: Jasmin
  • Believer