RECENZIE: Horia Brenciu și HB Orchestra - Definiția entertainmentului live la Romexpo - POZE

Dacă ne-am dori să emitem o definiție a conceptului de “entertainment” în cea mai exemplificativă formă a sa, atunci cea mai bună metodă ar fi să o facem sub forma unei demonstrații live, sub forma concertului și spectacolului Horia Brenciu și HB Orchestra. Vă oferim impresiile noastre după show-urile susținute pe 29 și 30 martie în Pavilionul Central de la Romexpo, transformat într-o arenă de concerte.

Horia Brenciu în primul concert de la Romexpo pe 29 martie 2014

Pe parcursul a mai bine de trei ore, o durată peste norma obișnuită a unui concert, Horia Brenciu, HB Orchestra și toți oamenii care i-au însoțit pe scenă au dat tot ce e mai bun din ei pentru nu a lăsa publicul să se plictisească vreo clipă. Am văzut ce înseamnă douăzeci de ani de experiență în televiziune, am râs copios și ne-am bucurat de foarte multă muzică. Îmbinarea comediei cu muzica este într-adevăr o rețetă de succes pentru un spectacol care vrea să țină publicul cu un zâmbet constant pe buze și care țintește să îl detașeze de rutină și să își aducă aminte cât de frumoasă poate fi viața.

Vocile României antrenate de Horia Brenciu: Julie Mayaya și Mihai Chițu

Recomandare: Consultă galeria foto completă, pozele sunt realizate de Mihai Anghel pentru InfoMusic.ro

Warm-up-ul a fost asigurat de Julie Mayaya, câștigătoarea ediției din 2012 a Vocii României, care a antrenat atmosfera cu coveruri și câteva piese proprii, pregătind ușor publicul pentru distracția ce urma să vină. Organizarea sălii, a scenei și a decorului în interiorul pavilionului central din Romexpo a fost una dinamică și bine inspirată, care a ținut publicul mai aproape de artiști decât ar fi făcut-o altă locație cu structură clasică. Spectacolul a avut dinamică, fiind presărat cu multe numere de dans ale trupei coregrafului “Bursucu’”, pe numele său Adrian Cristea, momente care au avut rolul de a ține atenția publicului la cote maxime și de a-i umple de culoare și energie prezența lui Horia Brenciu pe scenă. Pe lângă trupa de dans, HB Orchestra au avut numeroase intervenții pline de viață, chiar coregrafice, însoțite de o doză bună de umor care nu putea lipsi dintr-un spectacol marca Horia Brenciu.

Antonia, invitată în show-ul lui Horia Brenciu pe 29 martie 2014 la Romexpo

Pe parcursul concertului, invitații lui Horia Brenciu au adăugat o doză bună de distracție și diversitate, urmând și ei același stil comic de prezentare. Antonia, Pepe, 3 Sud Est, Adrian Nour, Mihai Chițu și o bună parte din echipa coordonată de Brenciu la Vocea României au cântat alături de el o mulțime de piese binecunoscute pentru toate urechile ascultătorilor din această lume. Privindu-i am realizat cât de mult plusează atitudinea de prietenie între artiștii care activează în același domeniu și cât de cald și atrăgător este mesajul transmis către public atunci când aceștia se reunesc și fac ceva împreună într-o atmosferă ce emană prietenie și deschidere. Pe de altă parte, este o strategie clasică de marketing care funcționează mereu, una dintre multele strategii aplicate cu succes  în spectacolul lui Horia Brenciu.

Pepe a contribuit la spectacolelor lui Horia Brenciu de la Romexpo

Referitor la partea muzicală a spectacolului, putem spune că Horia Brenciu s-ar putea înscrie cu mari șanse pe lista candidaților la cartea recordurilor pentru cele mai multe cover-uri cântate într-un concert. Numărul de "medleys" (potpuriuri) cu piese internaționale binecunoscute, grupate în diferite calupuri mai mult sau mai puțin tematice a fost cel puțin impresionant, riscând să tindă spre obositor la un moment dat. Am ascultat melodii populare românești, hituri pop internaționale, balade, flamenco, hituri italiene, piese de la Frank Sinatra, piese de la Backstreet Boys și multe altele, cu o inserție la un punct a imnului României, care a părut mai mult ironic decât patriotic, având în vedere mixul de piese și genuri muzicale prezentat până atunci. Bineînțeles că printre amalgamul de coveruri au fost și piesele lui Horia Brenciu, mai vechi sau mai noi, asistate de dansatori sau de invitați.

Flavia Mihasan - Momente coregrafice din abundență în show-ul lui Horia Brenciu

Concertul per ansamblu a fost gândit ca o bombă de energie și bună dispoziție, dar bineînțeles că omul trebuie să își amintească și de aspectele mai triste ale vieții pentru a putea aprecia și mai mult bucuria. Astfel, momentele emoționante și triste nu puteau lipsi din acest concert, materializându-se sub forma unui memento dedicat tuturor personalităților din lumea muzicii, teatrului și a filmului care ne-au părăsit, sub forma unei piese de dragoste în care Horia a început ușor să plângă. A finalizat cu un cântec dedicat copiilor și o fetiță de cinci ani a venit pe scenă să-l însoțească. Emoțiile și lacrimile arătate pe scenă s-au simțit ca fiind trăite la intensitate maximă și venind cu sinceritate, așa că acest moment a fost binevenit și interesant pentru cei care i-am fost martori.

Horia Brenciu interpretând o piesă alături de o fetiță de 5 ani

Finalul concertului a venit după mult timp, după aproximativ trei ore de spectacol susținut la cote înalte de energie, sub forma unui joc simpatic între HB Orchestra și Brenciu, în care fiecare instrumentist își demonstra talentul vocal, fără să îl mai lase pe showman să cânte. Acest joc face de altfel parte deseori din numărul lor, reușind să amuze publicul de fiecare dată.

Publicul, vizibil încântat de divertismentul oferit de Horia Brenciu și partenerii săi

După ce ultimul “la revedere” a fost spus, după ce artificiile și avalanșa de confetti au încetat și lumea a început să se îndrepte către ieșire, am rămas cu gândul plăcut că industria muzicală românească stă foarte bine la capitolul “entertainment” și că multă muncă depusă în spatele unui astfel de spectacol dă rezultate foarte plăcute pentru multe categorii de public.

Fotografii de la concertul lui Horia Brenciu - 29 martie 2014

• Horia Brenciu în primul concert de la Romexpo pe 29 martie 2014

• 4SE, adică 3 Sud Est și Horia Brenciu în primul concert de la Romexpo pe 29 martie 2014

• Antonia și Horia Brenciu în primul concert de la Romexpo pe 29 martie 2014

Industria muzicala

YUKA cântă alături de 3 Sud Est piesa "Clipe" - AUDIO

YUKA se alătură formației 3 Sud Est pentru a aduce un nou suflu piesei "Clipe". Versiunea audio este disponibilă în articol, te invităm să o asculți.

YUKA feat. 3 Sud Est
YUKA feat. 3 Sud Est │ FOTO: Global Records

Conștientă de puterea muzicii de a conecta oamenii, YUKA a hotărât că este timpul ca generația ei să se bucure într-un mod propriu de hit-ul "Clipe", astfel încât a creat alături de membrii trupei o versiune numai bună pentru dans. Creditele pentru piesa originală și remake merg către Budeanu Mihai, Laurențiu Duță, YUKA, Ovidiu Marincea și Sipoș Viorel, iar producția a fost realizată de Laurențiu Duță.

"<<Clipe>> este una dintre piesele mele de suflet cu care am crescut. Propunerea de a face o nouă variantă acestui hit a venit cu o responsabilitate uriașă și mă bucur că remake-ul a fost primit cu multă caldură de public. Tot publicul, mai apoi, a cerut și o variantă YUKA & 3 Sud Est, care de acum e a voastră! Lucrând cu cei mai buni, rezultatul e magic! Dă-i un play", a declarat YUKA.

Laurențiu Duță (3 Sud Est) a adăugat:

"Suntem foarte bucuroși de această colaborare care îmbină vibe-ul original al melodiei, vocile 3 Sud Est actuale, cu aerul fresh adus piesei <<Clipe>> la 21 de ani de la lansare. Vocea și interpretarea YUKĂI se potrivesc foarte bine cu noi, dar gata, prima dată vă lăsăm să o ascultați! Și apoi, încă o dată și încă o dată."

AUDIO: YUKA feat. 3 Sud Est - Clipe

YUKA are 18 ani și s-a îndrăgostit de muzică din copilărie. La 5 ani a pășit prima data pe scenă și a cucerit inimile tuturor. Cântă la pian, ukulele, chitară, compune muzică și scrie versuri. Cântăreața a lansat piese precum "Aripi de Nisip", care în vara anului 2021 a fost difuzată pe mai multe radio-uri românești, intrând în top 40 sau "Waste Your Love", care de curând a depășit un milion de ascultări pe Spotify.

Anul trecut, colaborarea sa alături de Zodier pentru piesa "La Sacou" a cucerit platforma TikTok, îndrăgostiții de pretutindeni și radiourile, ajungând până pe locul #6 în topul celor mai ascultate piese de la radio și stând în Top 10 timp de 4 săptămâni. Cel mai recent single al său se intitulează "Strada iubirii".

Formația 3 Sud Est și-a făcut debutul în lumea muzicală în 1997. După o perioadă prolifică de 11 ani, în care au cucerit inimile fanilor, formația a decis să se despartă în 2008. Cu toate acestea, în februarie 2014, membrii fondatori s-au reunit oficial și au surprins din nou publicul cu lansarea unui nou single, intitulat "Emoții".

3 Sud Est este considerată una dintre cele mai de succes formații din peisajul muzical românesc. De-a lungul anilor, a stabilit recorduri impresionante în materie de vânzări. Albumul lor de debut, simplu numit "3 Sud Est", lansat în 1998, s-a bucurat de un succes masiv, înregistrând vânzări de peste 200.000 de exemplare pe casetă audio și 6.000 de exemplare pe CD. Printre piesele emblemă ale trupei se numără "Ai plecat", care a conturat identitatea lor muzicală distinctivă, "De ziua ta", și "Amintirile", considerată drept cea mai de succes piesă a lor.

Liviu Vârciu, Andrei Ștefănescu și Nea Mărin sunt gazdele Revelionului de la Antena 1

În noaptea dintre ani, de la ora 20:00, la Antena 1, Liviu Vârciu și Andrei Ștefănescu se întrec cu Nea Mărin în cel mai tare program de Revelion. Zeci de vedete li se vor alătura celor două echipe conduse de Nea Mărin şi de Liviu şi Andrei şi împreună îi vor invita pe telespectatorii să decidă câştigătorul. Găsești în articol mai multe detalii.

Liviu Vârciu, Andrei Ștefănescu și Nea Mărin
Liviu Vârciu, Andrei Ștefănescu și Nea Mărin │ FOTO: Antena 1

Numere de dans, momente umoristice, cei mai renumiți artiști din toate generațiile și din cele mai diverse genuri muzicale, pe toate şi mai mult de-atât le va avea "Revelionul cel neBUN". Voia bună şi distracţia vor fi şi ele la înălţime, într-o noapte în care petrecerea este pentru toate gusturile. Şi cum întrecere fără obstacole nu putea exista, cei trei îi au alături de ei şi pe poznaşii serii, Rikito Watanabe şi Sonny Medini, care se vor asigura că întrecerea nu va fi deloc una simplă.

Loredana, Delia, Connect-R, Andreea Bălan, Andreea Antonescu, Mircea Baniciu, Ana Baniciu, Puya, Adriana Trandafir, Romică Țociu, Paula Chirilă, Azur, Cătălin Crişan, A.S.I.A., Andreea Bănică, Gelu Voicu, Voltaj, Tudor Ionescu, Olguţa Berbec şi Remus Novac, Angelica Flutur, Pepe, Ruby, SHIFT, Jean de la Craiova, Giulia Anghelescu, Cleopatra Stratan şi Edward Sanda, Vali Vijelie, Tzancă Uraganu’, YNY Sebi şi Bogdan DLP, Georgiana Lobonţ, Taraful de Caliu, baletul COBO, coordonat de Cocuța și Bogdan Boantă, se numără printre invitații serii.

Ei vor intra în scenă reprezentând fie echipa lui Liviu și Andrei, fie echipa lui Nea Mărin. Din care tabără a distracției fac parte artiștii, ce aduce fiecare pe scena pe care întâmpină Noul An și ce alte surprize au mai pregătit cei trei amfitrioni telespectatorii vor descoperi la Revelionul cel neBUN, pe 31 decembrie, la Antena 1, de la ora 20:00, când cea mai tare petrecere îi va purta spre 2024!

Duete în oglindă la Vocea României, la o distanță de nouă ani - VIDEO

Vocea României este mai mult decât descoperirea unor voci talentate sau un spațiu în care ne afundăm pentru divertisment. Finala celui de-al 11-lea sezon a demonstrat că emisiunea este o adevărată arhivă muzicală în care trecutul poate fi adus în prezent și potențat la cele mai înalte niveluri.

Duete Irina & Tiberiu - Alexandra & Adrian la Vocea României
Duete Irina & Tiberiu - Alexandra & Adrian la Vocea României │ FOTO: captură YouTube / The Voice of Romania

Einstein a afirmat că timpul este relativ. Nu avem genialitatea sau pregătirea pentru a confirma sau infirma teoria sa, însă putem să fim convinși că emoția nu este deloc relativă. Acest lucru a fost demonstrat în finala Vocea României 2023.

Alexandra Căpitănescu, câștigătoarea celui de-al 11-lea sezon al concursului, a susținut un duet cu Adrian Nour, fost concurent al show-ului. Momentul celor doi a făcut parte din prezentarea Alexandrei pentru marea finală. Concurenta a pregătit trei interpretări: solo, cu antrenorul său și cu un invitat special.

Mentorul Alexandrei a fost Tudor Chirilă care a gândit cu atenție fiecare moment al tinerei, de la confruntări până în finală. Duetul cu Adrian Nour a fost construit pe fundalul cunoscutei piese "The Phantom of the Opera". Alexandra și Adrian au creat un moment pe de o parte emoționant, pe de altă parte intens, ce a ținut cu sufletul la gură ascultătorii.

Aceeași poveste se întâmpla în 2014, când tot Tudor Chirilă ajungea în finala de la Vocea României cu Tiberiu Albu. Tot "The Phantom of the Opera" a fost compoziția muzicală aleasă pentru un duet. Atunci, Tibi a cântat alături de soprana Irina Baianț care, anul acesta, a fost ajutorul lui Chirilă în pregătirea concurenților. Ah, și tot Tudor Chirilă a fost antrenorul care câștiga atunci Vocea României.

De asemenea, "The Phantom of the Opera" are o semnificație specială și pentru cei doi invitați - Irina Baianț și Adrian Nour. Ei sunt interpreții personajelor principale - Christine și Phantom - din spectacolul "Fantoma de la Operă" de Andrew Lloyd Webber, în regia lui Răzvan Ioan Dincă, de la Opera București.