Galadriel, într-o noapte dark metal

Trupa Galadriel a cântat în club Fabrica din București pe 17 septembrie. Publicul a intrat în starea de concert pe melodiile trupelor For My Sins, StoneLight și Tiarra.

Galadriel
Galadriel

Pe 17 septembrie, deși în București cerul era senin, în club Fabrica se lăsase de seară cu dark metal mulțumită trupelor For My Sins, StoneLight și Tiarra, care au cântat în deschiderea slovacilor de la Galadriel.

După multe probe de sunet și emoții, care se simțeau încă de la intrarea în club, seara dedicată metalului a fost deschisă de cei de la For My Sins, o trupă tânără, dar cu mult potențial. Îmbinarea dintre părțile melodice și agresive cu elementele pop rock de care solista a dat dovadă, i-au făcut pe cei din public să se încălzească cum se cuvine pentru ceea ce a urmat. Energia emanată și pasiunea cu care au cântat sunt semne clare că viitorul sună bine pentru scena românească de metal. Câteva din melodiile serii au fost „Destiny” și „Drowning”.

For My Sins (foto: Valetin Dieratte Diaconescu)

StoneLight au fost cei care le-au urmat și au făcut ca atmosfera să se încingă și mai tare. Cel mai suprinzător a fost când am văzut trei chitariști pe scenă, la fel ca la Iron Maiden, dar și mai și, când au cântat melodia acestora, „Trooper”. Din păcate  a fost anunțată și o veste tristă pentru fanii trupei. A fost ultimul concert pentru unul dintre membrii fondatori, Alex Mezei, care, după 8 ani de colaborare, va pleca din trupă. Vestea bună este că Vlad va fi noul chitarist, cel care de altfel a cântat și în seara concertului alături de restul.

StoneLight (foto: Dorin Muntean)

StoneLight (foto: Dorin Muntean)

Cu siguranță seara nu ar fi fost completă fără trupa Tiarra, aceasta fiind și invitata specială a slovacilor. Una dintre cele mai active formații românești de gothic metal și-a făcut simțită prezența prin concertul incendiar oferit fanilor. Probabil una dintre cele mai bune melodii din acea seară și care este extrasă de pe albumul lansat recent, „X”, a fost „To feel again”. Din păcate, la fel ca mai sus, formula originală nu va mai fi în curând la fel, pentru că vocalistul, Alex, va pleca pentru câteva luni din țară.

Tiarra (foto: Dorin Muntean)

Tiarra (foto: Dorin Muntean)

Momentul mult așteptat al serii a fost, bineînețeles, când cei de la Galadriel au urcat pe scenă, dar nu singuri, ci, alături de Iuliana și Corina, violoncelista și respectiv violonista trupei Tiarra, cu care au cântat melodiile „Song of a Daughter” și „She – The Myth”. Reîntoarcerea în București după 2 ani nu a fost marcată doar de un simplu concert din cadrul turneului ci și de lansarea noului material, „Lost in The Rhope Wood”. Slovacii au încântat publicul cu prezența energică de pe scenă, melodiile cu un vibe care nu îți dădeau voie să stai locului nici măcar o clipă, care efectiv te făcea să dai din cap, să cânți alături de ei, să le simți muzica și să te bucuri de o seară cu adevărat dark...metal. Din repertoriul lor nu au lipsit melodii precum „Imaginary Sins”, „Bleeding Hearts Poetry” și „This World is War”. Să sperăm că îi vom revedea destul de curând pentru mai mult metal de calitate.

Galadriel (foto: Valentin Dieratte Diaconescu)