rock, blues, r&b

Lenny Kravitz is back; "Strut" un nou disc spectaculos - RECENZIE

"Strut", noul disc semnat Lenny Kravitz este compus din 14 declaraţii savuroase funk-rock şi soul care au la bază un sound organic, precis, sclipitor dublat de solo-uri de chitară ameţitoare. Citeşte mai jos recenzia unui material care poate scrie încă o pagină din istoria muzicală universală.

Lenny Kravitz - "Strut" (Artwork album)

Lenny Kravitz revine în atenţia noastră cu un nou material mult așteptat, care se încadrează perfect tematicii abordate de către muzician de-a lungul anilor de carieră. "Strut" este un soi de omagiu vintage adus sonorităţilor retro din anii '80, unde precizia bass-ului joacă rolul unui statement viguros si plin de emfază.

Vara acestui an a stat sub semnul primelor două piese de pe material, care au reuşit să creioneze atmosfera excepţională pe care Lenny a ţinut să o marcheze în toate track-urile incluse pe cel de-al zecelea disc din carieră. Polivalent şi eclectic, artistul a dorit să fie cel care înregistrează toate părţile instrumentale, apelând la final la elemente de producţie semnate de Bob Clearmountain, cunoscut pentru colaborările de succes avute cu Robbie Williams, INXS, Simple Minds, David Bowie sau The Rolling Stones.

"Strut" este primul CD lansat la propria casa de discuri a muzicianului, Roxie Records, fiind distribuit de către Kobalt Label Services şi urmând a fi lansat oficial pe 22 septembrie.

Astfel, pătrundem în universul senzual al lui Lenny cu piesa "Sex" ce reuşeşte să creioneze cu succes un manifest sonor printr-o secţie ritmica perfectă şi stopări pline de nerv şi vigoare.

Recunosc că primul single lansat, "The Chamber", a fost cel la care m-am întors de cele mai multe ori. Cu un videoclip care îţi rămâne imprimat pe retină în care frumoasa Rianne ten Haken este protagonista alături de Lenny a unei relaţii distructive, piesa are reţeta clasică a unui hit. Linia de bass este cea care constituie un deliciu auditiv, uşor memorabil, care dublează discursul sfâşietor al solistului. ("Now that you're through I can feel your soul / Where there was love lies an empty hole / Cause when I make love to you / It's someone else that you're feeling.") În definitiv, este genul de single pe care îl vei ţine minte mereu şi datorită unui videoclip organic, cinematografic, plin de erotism şi dramatism.

LIVE "The Chamber"

Recomandare: Videoclipul poate fi urmărit aici.

Depăşim pentru moment zona melancolică şi ajungem într-o zonă familiară a lui Lenny, cea de rock cu elemente de funk şi hard, cu un groove nervos şi ceva explozii poliritmice incluse în "Dirty White Boots".

New York...oraşul de legendă care a inspirat atât de mulţi artişti este punctul central al următoarei creaţii care va beneficia de un viitor videoclip."New York City "decurge liniştit, fiind pus accentul pe povestea metropolei asemănată cu o femeie puternică, supravieţuitoare a oricărui cataclism de orice natură. Partea de backing-vocal plusează pe refren, iar finalul creşte in intensitate prin partea de saxofon învăluitoare.

"The Pleasure and the Pain" este o partitură deosebită, uşor previzibilă în momentele de refren, dar cu un solo de chitară ameţitor, care subliniază încă o dată că sound-ul este unul studiat în detaliu, fără efecte electronice care să te sustragă de la esenţă.

Ajungem la "Strut", piesa care dă numele acestui disc şi în care păşim cu demnitate şi urme de aroganţă peste decepţiile sentimentale. Din nou avem un single manifest, puternic, cu un solo din zona de blues şi marcat de distors agresiv continuat şi spre finalul creaţiei.( "When you feel the need, the need to express / Whether it be pain or happiness /  Take it to the street, cause it is your stage / Just be yourself, and bust out of your cage.")

"Frankenstein"...de aici suntem cooptaţi într-un nou orizont în care iubirea neîmpărtăşită devine tema principală. Cu câteva accente esenţiale de muzicuţă şi de saxofon, alături de un crescendo pe refren, piesa este deosebit de specială. Lenny modulează, trece cu uşurinţă dintr-o tonalitate în alta, reuşind să sublinieze gravitatea partiturii şi deopotrivă trecerea de la agonie la extaz şi invers, constanta lui esenţială de maestru.

Momentul baladei nu lipseşte, "She's A Beast" fiind un fel de variantă a hit-ului "Can't Get You Off My Mind". Similar prin armonii cu acesta, balada este plină, Lenny frazează prelung, sound-ul întreg rezultat reuşind să umple orice spaţiu gol, iar tumultul este amplificat şi de măiestria viorilor.

"I'm A Beliver" din nou evindenţiază partea de bass, piesa având destul de  mult nerv, dar nu este atât de spectaculoasă. Însă, jocul polifonic, accentele de metronom şi atmosfera de pozitivitate şi bucurie pot face din această piesă un viitor hit.

Continuăm să zâmbim prelung din momentul "Happy Birthday". Cu un ritm şi câteva riff-uri de chitară care pot asezona şi viitoarea sărbătoare a iernii, creaţia este dusă la un nou nivel în care musteşte senzualitatea. Dacă nu există un ritm pe care să serbezi o aniversare şi nu numai, Lenny a descoperit una din reţetele cu care nu ai putea da greş vreodată.

"I Never Want To Let You Down" este o următoare baladă cu tentă blues, în care Lenny îşi declară iubirea pe ritmul care pulsează prin difuzoare prin accentele unui tobe premier în deplin acord cu secţia ritmică.

Nu plecăm din zona acustică-melancolică fără o nouă creaţie. "Ooo Baby Baby" conţine un refren repetitiv, momente de staccato, cu inflexiuni şi schimbări de nuanţă şi gamă, în acelasi stil LK. Din nou, un solo de chitară după cele două strofe punctează mai bine sentimentele dominante.

Două surprize incluse pe disc drept bonus-tracks sunt "Sweet Gitchey Rose" şi "Can't Stop Thinkin' 'Bout You". Prima este deosebit de polifonică, de un rock pur, cu riff-uri mai prelungite şi un distors pe măsură. La o primă ascultare, poate părea chiar o piesă improvizată sau poate că aceasta a fost ideea principală. Ultima nu îl situează pe Lenny într-un rol de contre-emploi, chiar dimpotrivă. Pare o declaraţie vintage adresată tuturor fanilor săi, aşezată din punct de vedere tonal şi ritmic.

Discul conţine într-adevăr elemente din anii '80, dar este o întoarcere în timp deosebit de plăcută. Iar atunci când soferul este Lenny Kravitz, poţi fii convins că ai o companie deosebit de plăcută. Cred că va înregistra cifre frumoase de descărcare şi cumpărare, pentru că în definitiv o călătorie cu maşina timpului spre o destinaţie care încă nu s-a inventat va convinge numeroşi ascultători şi nu doar fani ai senzualului muzician.

Pur şi simplu mă simt bine, sunt într-o perioadă foarte creativă. Niciodată nu am fost mai împăcat cu mintea, spiritul şi trupul meu. Aştept să susţin concerte cu o minte limpede şi să experimentez tot ce va veni. Sunt fericit că pot vedea lumea doar făcând muzica, ceea ce am iubit de când aveam 5 ani. (...)

Cred că trebuie să fim foarte atenţi la viaţa noastră şi să ne întoarcem în natură, la Dumnezeu şi să nu lasăm ca tehnologia să ne ducă acolo unde vom regreta. Avem prea multe distracţii, am pierdut unitatea familiei şi începem să ne pierdem unul câte unul, fiindcă am devenit extrem de narcisişti. Trebuie să fim atenţi, avem multe de înţeles şi rezolvat aici. - Lenny Kravitz, august 2014, interviu pentru Origin Magazine

Lenny Kravitz a lansat piesa "Human", plină de optimism şi meditativă

Lenny Kravitz a lansat încă o piesă cu sunet de imn, "Human", pe care meditează plin de optimism cu privire la ceea ce înseamnă să fii uman. Melodia este un single de pe albumul "Blue Electric Light", care se lansează pe 24 mai 2024.

Videoclip Lenny Kravitz Human
Videoclip Lenny Kravitz Human │ FOTO: Lenny Kravitz

Primul single lansat de Lenny Kravitz de pe noul album a fost "TK421", al cărui nume face aluzie la "Star Wars". Icon rock al anilor '90, câştigător de premii Grammy şi omul care a compus mega hituri pentru Madonna, Kravitz ne pregăteşte un album dublu pentru 2024. Ca de obicei, muzicianul a cântat la majoritatea instrumentelor de pe acest material.

Doar chitaristul Craig Ross l-a ajutat la anumite segmente. Întregul LP a fost compus şi înregistrat în casa din Bahamas a artistului.

Iată ce a spus Kravitz într-un interviu cu American Songwriter:

"Human este despre noi ca fiinţe spirituale, care trăiesc existenţa umană, cu tot ceea ce implică ea. Când te opreşti din a încerca să faci pe plac tuturor şi să faci ce îşi doresc alţii să faci. Când devii tu însuţi îţi găseşti calea. Cat de eliberator e sta. Acesta e mesajul piesei. "

Kravitz aniversează 60 de ani pe 26 mai şi este fiul actriţei Roxie Roker şi al jurnalistului Sy Kravitz. A crescut în New York, un melanj de rase, culturi şi tradiţii. De alfel asta a influenţat şi albumul său de debut "Let Love Rule", din 1989.

"Blue Electric Light" este albumul de studio cu numărul 18 din cariera solo a lui Lenny Kravitz. Este precedat de "Raise Vibration", care a sosit în 2018. Iniţial LP-ul trebuia să vină pe 15 martie 2024, dar Lenny a preferat să amâne lansarea, fiind implicat în proiecte de comemorare a activisului Bayard Rusin. Noul disc are 12 piese, iar "TK421" s-a viralizat prin videoclipul în care Lenny apare nud.