Urmărește-ne în Social Media

Lansări de carte

Coldplay lansează o carte de benzi desenate

Tot mai mulți artiști se implică și sărbătoresc Record Store Day, eveniment care celebrează în fiecare an arta muzicii, iar trupa britanică Coldplay nu face excepție de la regulă. Pe 20 aprilie se va lansa un album cu benzi desenate ce ne dezvăluie de unde s-au inspirat britanicii atunci când au compus albumul "Mylo Xyloto".

Publicat

pe

Coldplay
Coldplay

Tot mai mulți artiști se implică și sărbătoresc Record Store Day, eveniment care celebrează în fiecare an arta muzicii, iar trupa britanică Coldplay nu face excepție de la regulă. Pe 20 aprilie se va lansa un album cu benzi desenate care ne dezvăluie ce anume i-a inspirat pe britanici atunci când au compus albumul conceptual "Mylo Xyloto".

Coldplay

Coldplay

Fanii vor mai avea o surpriză când vor cumpăra albumul  cu benzi desenate și vor primi un disc de vinil care conține două piese ale formaţiei - "Hurts Like Heaven" şi "Us Against The World". O serie de pasaje din acest album au fost deja publicate de Bongo Comics Group, editura lui Matt Groening, creatorul serialului "Familia Simpson", și sunt disponibile pe site-ul trupei. Cartea de benzi desenate a fost scrisă de către trupă în colaborare cu câștigătorul premiului Oscar, Mark Osborne (Kung Fu Panda, The SpongeBob SquarePants).

Ascultătorii postului de radio BBC Radio 2 au votat cel de-al doilea album Coldplay, “A Rush of Blood to the Head“, ca fiind discul lor favorit din toate timpurile. Pe locul doi se clasează Kean cu “Hopes and Fears” iar locul trei este ocupat de Duran Duran cu al sau “Rio“. Coldplay a surclasat nume ca Pink Floyd, U2, Queen, The Rolling Stones sau The Beatles.

Coldplay a lansat “A Rush of Blood to the Head” în luna august 2002 și a primit din partea The British Phonographic Industry nouă discuri de platină pentru vânzări ce au depășit 2.7 milioane de unități doar pe teritorul britanic. La nivel global discul a înregistrat peste 15 milioane de discuri. În 2003 trupa a câștigat premiul Grammy la categoria Best Alternative Album (cel mai bun album de rock alternativ), iar un an mai târziu și-a adjudecat același premiu pentru Record of the Year (albumului anului) și piesa “Clocks“.

Coldplay - "Hurts Like Heaven"

Recent solistul trupei Coldplay, Chris Martin, a anunțat că se implică din nou într-o acțiune caritabilă. De această dată artistul renunța la chitara la care a cântat în cadrul concertului mondial din 2012 pentru a strânge fonduri ce vor ajuta victimele uraganului Sandy. Instrumentul personalizat a fost pus la licitație pe site-ul charitybuzz.com și se așteaptă să strângă aproximativ 15.000 de dolari. Banii strânși vor merge la 2 organizații non-profit, Mayor’s Fund to Advance New York City și Hurricane Sandy New Jersey Relief Fund, care își dedică activitatea în ajutarea celor care au fost loviți de uraganul Sandy, anul trecut în octombrie.

Comentează

Concerte & turnee

Maisie Peters și EMAA cântă în deschiderea concertelor Coldplay din București

Timpul până la mult așteptatele concerte Coldplay de la Arena Națională din București se scurge, astfel că au fost deja comunicate cele două acte din deschidere. Este vorba de cântăreața engleză Maisie Peters și românca EMAA. Te invităm să citești mai multe despre activitatea muzicală a celor două.

Publicat

pe

Maisie Peters / EMAA
Maisie Peters / EMAA │ FOTO: capturi YouTube

Coldplay vine în premieră în România anul acesta, cu două concerte ce vor avea loc pe 12 și 13 iunie la Arena Națională. Evenimentele fac parte din turneul mondial "Music of the Spheres", ce promovează albumul cu același nume lansat de formație în 2021.

Maisie Peters și EMAA cântă în deschidere

Maisie Peters este o cântăreață și compozitoare originară din Steyning, Marea Britanie. A început să cânte din copilărie, iar de la vârsta de 12 ani s-a dedicat și compoziției muzicale. În august 2017, Peters și-a lansat independent single-ul de debut, "Place We Were Made". Patru luni mai târziu, ea a lansat cel de-al doilea single, "Birthday". Cântecele au atras atenția în cercurile indie-pop, iar "Place We Were Made" a fost desemnat cântecul săptămânii la BBC Music Introducing la începutul lui 2018.

Tot în 2018, Maisie a semnat cu Atlantic Records, lansând două EP-uri și o coloană sonoră pentru seria britanică de comedie "Trying".

În 2021, a părăsit Atlantic și a semnat cu casa de discuri Gingerbread Man Records a lui Ed Sheeran. La scurt timp după aceea, a lansat primul său album de studio, "You Signed Up for This". În vara anului trecut, Peters a lansat cel de-al doilea album, "The Good Witch". Maisie Peters a devenit cea mai tânără artistă solo britanică care a urcat pe primul loc în topurile britanice în aproape un deceniu cu "The Good Witch".

EMAA este o artistă care își ademenește ascultătorii într-o lume unică cu ajutorul vocii ei pătrunzătoare. Într-o lume divizată de genuri muzicale, EMAA reușește să fie relevantă atât în mainstream, cât și în underground. Colaborările ei alături de Deliric & Silent Strike au pus-o pe harta fanilor hip-hop, in timp ce lansări precum "Sufletul Imun" și "Zburătorul" s-au bucurat de susținerea radiourilor naționale si locale. Vocea specială i-a adus colaborări cu cei mai apreciați artiști din țară, precum Carla's Dreams și The Motans, piese care au petrecut multiple săptămâni în fruntea topurilor radio.

Artista a avut și o colaborare alături de SATRA B.E.N.Z., "Prima zăpadă", iar piesa "În fiecare seară", a fost în heavy rotation pe cele mai mari posturi de radio și în playlisturi populare Apple Music și Spotify. Anul trecut, EMAA a lansat cântecele "Poartă-mă" și "Razna", care au ajuns să fie foarte îndrăgite de fanii artistei, dar și de radiouri. În plus, EMAA a colaborat cu HBO Max pentru coloana sonoră a serialului "Spy/Master", cu piesa "Free man falling", și cu Manache pentru piesa "Cât mai lejer", care a stat 11 săptămâni în Top 10 Media Forest, ajungând până pe locul #1, și cu The Motans pentru piesa "La ce te gândești".

Citește în continuare

Industria muzicala

Videoclipul piesei "Yellow" (Coldplay) a depășit 1 miliard de vizualizări pe YouTube

Coldplay își consolidează poziția ca una dintre cele mai apreciate trupe din istorie cu o nouă reușită. Videoclipul piesei "Yellow" a depășit un miliard de vizualizări pe YouTube, devenind cel de-al șaselea clip muzical al formației care a obținut acest rezultat.

Publicat

pe

Videoclip Coldplay - Yellow
Videoclip Coldplay - Yellow │ FOTO: captură YouTube / Coldplay

"Yellow" a intrat oficial în "clubul miliardelor de vizualizări", marcând, astfel, cea de-a șasea victorie a trupei Coldplay. Celelalte clipuri care au depășit 1 miliard de vizualizări sunt "Paradise", "Adventure of a Lifetime", "Something Just Like This" (cu The Chainsmokers), "The Scientist" și "Hymn for the Weekend", alături de Beyoncé.

În comparație cu alte videoclipuri mai spectaculoase lansate de formația britanică, "Yellow" este special tocmai prin conceptul minimalist pe care l-a abordat. Regizat de James Frost și Alex Smith, și filmat în Studland Bay din Anglia pe 23 mai 2000, videoclipul a fost realizat într-un singur cadru și îl prezintă pe Chris Martin cântând melodia în timp ce se plimbă pe plajă.

"Yellow" este single-ul principal extras de pe "Parachutes", albumul de debut al trupei. Materialul i-a adus un Premiu Grammy, la categoria "Cel mai bun album alternativ".

Anul trecut, Coldplay și-a continuat turneul mondial Music of the Spheres, o călătorie marcată de un adevărat succes. Turneul a primit review-uri pozitive atât de la fani, cât și de la critici și a primit titlul de "Favourite Touring Artist" în cadrul premiilor AMA din 2022, precum și titlul de "Turneul Anului", oferit de iHeartRadio Awards în 2023.

Coldplay a luat naștere în 1997 în Londra și este formată din Chris Martin (voce), Jon Buckland (chitară), Guy Berryman (bas) şi Will Champion (tobe). Este una dintre cele mai de succes trupe, cu peste 50 de milioane de albume vândute, numeroase single-uri no. 1 și multiple Premii Grammy. Coldplay are la activ nouă albume de studio, cel mai recent fiind "Music of the Spheres", lansat în 2021.

Citește în continuare

Trending